Розпочалось навчання на освітньому курсі «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)/ Edukacja integracyjna i włączająca» від Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської

23 березня 2024 року у межах співпраці Київського столичного університету імені Бориса Грінченка та Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (м. Варшава, Польща) розпочалось навчання на освітньому курсі «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)».

Концепція цього освітнього курсу, що складається з низки навчальних дисциплін, спрямованих на формування компетентності у сфері інклюзивного навчання, народилась у професійній колаборації з польськими колегами у процесі розроблення першої в Україні магістерської освітньо-професійної програми «Стратегії і практики інклюзивного навчання», метою якої є підготовка висококваліфікованих фахівців як лідерів у справі розбудови якісної інклюзивної освіти, здатних здійснювати позитивні перетворення в інклюзивному навчанні осіб з особливими освітніми потребами.

У рамках реалізації права на вільний вибір навчальних дисциплін та формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачам спеціальності 016 Спеціальна освіта для другого (магістерського) рівня вищої освіти (ОПП 016.00.03 Стратегії і практики інклюзивного навчання, 016.01.01 Логопедія, 016.00.02 Втручання при аутизмі) було запропоновано навчання на освітньому курсі «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)».

Здобувачі освітньо-професійної програми 016.00.03 Стратегії і практики інклюзивного навчання (Н. Дуб’юк, І. Зрум, Л. Матвієвська, Д. Тригуб, М. Фень, Н. Шнит), 016.01.01 Логопедія (Н. Герус) обрали навчання на освітньому курсі «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід) / Edukacja integracyjna i włączająca (polskie doświadczenia)». Вибір цього освітнього курсу (вибіркового блоку) створює умови для поглиблення професійних знань у межах обраної освітньо-професійної програми з акцентом на: концептуальних орієнтирах інтеграційної та інклюзивної освіти у Республіці Польща; методичній та технологічній підтримці процесів оцінювання освітніх потреб осіб з особливими освітніми потребами; організації, впровадження та координації інклюзивного навчання та виховання у загальноосвітньому просторі.

У контексті створення спільного професійного поля, спрямованого на використання передового зарубіжного досвіду з метою здійснення якісних перетворень у навчанні дітей з особливими освітніми потребами в Україні, до  навчання долучились викладачі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти:

Олена Мартинчук, доктор педагогічних наук, гарант магістерської освітньої програми «Стратегії і практики інклюзивного навчання», завідувач кафедри;

Тетяна Скрипник, доктор психологічних наук, гарант освітньої програми «Втручання при аутизмі»;

Наталія Лопатинська, кандидат педагогічних наук, гарант бакалаврської освітньої програми «Логопедія»;

Роман Павлюк, кандидат педагогічних наук, заступник декана з науково-методичної та навчальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Галина Васильєва, кандидат педагогічних наук, координатор Ресурсного центру підтримки студентів з інвалідністю Університету Грінченка,

Тетяна Кернякевич, викладач кафедри;

директори двох Інклюзивно-ресурсних центрів м. Києва:

Ірина Білецька, директор ІРЦ №1 Голосіївського району, представниця Ради роботодавців Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;

Альона Трухан, директор ІРЦ №8 Святошинського району; практики, які працюють у вітчизняному інклюзивному освітньому середовищі.

23 березня слухачі освітнього курсу прослухали лекцію професора Еви Марії Кулеші (prof. E.M. Kulesza), директора Інституту спеціальної педагогіки Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської на тему: «Спеціальна освіта у Польщі» з навчальної дисципліни «Психолого-педагогічна підготовка до роботи з дітьми та учнями з особливими освітніми потребами» / Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Під час лекції проф. Ева Марія Кулеша ознайомила з основними поняттями та галузями польської спеціальної педагогіки, сферою їхніх досліджень, сучасним освітнім правом, системою освіти у Республіці Польща, сучасною класифікацією осіб з особливими освітніми потребами тощо.

У межах вивчення навчальної дисципліни «Навчальні програми в умовах інклюзивного освітнього середовища / Programy edukacyjne w włączającym środowisku edukacyjnym» відбулась лекція на тему: «Програми розвитку соціально-емоційних компетенцій дітей/учнів з особливими освітніми потребами» (лектор: Dr Marta Porembska, викладач кафедри ресоціалізаційної психопедагогіки Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської у Варшаві). Під час лекції слухачі ознайомились з особливостями надання психолого-педагогічної допомоги особам із соціальною дезадаптацією та особам, схильним до соціальної дезадаптації, а також програмами, спрямованими на формування соціально-емоційних умінь в навичок у формі соціотерапії та тренінгу соціальних навичок.

Навчання проходило у теплій дружній атмосфері і дало змогу розширити слухачам коло знань про певні аспекти навчання, виховання і розвитку осіб з особливими освітніми потребами.

OON 04 min