Про роботу Всеукраїнської науково-практичної школи інклюзивної освіти «Якісна освіта для дітей з аутизмом: виклики та ресурси» (29.05-02.06.2023)

 

З 29 травня по 2 червня на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбулась Всеукраїнська науково-практична школа інклюзивної освіти «Якісна освіта для дітей з аутизмом: виклики та ресурси». Мета школи - познайомити учасників Школи з сучасними науковими стратегіями та технологіями, які дають змогу впровадити якісну освіту для дітей з розладами аутистичного спектра (РАС).

школа 5

          Зі вступним словом до учасників Школи звернулась декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич та  професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної роботи, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник.

Клішевич

Скрипник

 

Тематика Школи інклюзивної освіти була різноманітна. Так, Тетяна Куценко, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти провела вебінар на тему «Соціалізація учнів з аутизмом в школі: практичні аспекти», на якому було проаналізовано науково-практичні підходи, які дають змогу формувати соціальні якості та соціально-комунікативні навички в учнів з розладом аутистичного спектра.

Куценко 1

Куценко2

куценко3

Марія  Максимчук, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук провела вебінар «Ресурси структурованого навчання (ТЕАССН) у розвитку незалежності і самостійності учня з РАС», на якому було презентовано всесвітньо визнаний метод ТЕАССН як сучасний інструмент для становлення здатності учнів з розладом аутистичного спектра  до ефективної освітньої діяльності.

максимчук1

Максимчук2

Максимчук 3

Вебінар «Гармонізація психо-емоційного стану дітей з аутизмом у контексті їхнього ефективного навчання і розвитку» провела  Оксана Таран, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук, доцент. Під час заходу було розкрито зміст ефективної організації арт-супроводу для покращення стану дітей з розладом аутистичного спектра та їхньої здатності до соціальної взаємодії.  

таран1

Таран 2

Таран 3

Софі Ганевіч, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти  на вебінарі «Вибір і написання конкретних і актуальних цілей для дітей з аутизмом» схарактеризувала алгоритм, завдяки якому можна налагодити чіткий і послідовний супровід дітей з аутизмом та навчити здатності визначати пріоритети у виборі довго- та короткотривалих цілей, що зумовить позитивну динаміку у їхньому навчанні і розвитку.

Ганєвіч1

Ганевич2

Ганєвич3

Вебінар «Підвищення адаптивних можливостей дітей з РАС задля ефективності їхньої освітньої діяльності», який провела Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти доктор психологічних наук, старший науковий співробітник був присвячений знайомству з науково-практичними методами впливу на фізичний стан дітей з розладами аутистичного спектра, що дають змогу розвивати у них витривалість, посидючість, уважність та навички саморегуляції.

 

Скрипни1

Скрипник2

Скрипник4

Загалом, Всеукраїнську науково-практичну школу інклюзивної освіти відвідало 350 учасників, серед яких, педагоги інклюзивних закладів освіти, фахівці ресурсних та інклюзивно-ресурсних центрів, викладачі ЗВО, студенти, батьки. Щиро вдячні учасникам за підтримку Школи інклюзивної освіти! До нових зустрічей!

OON 04 min