Відкрита гостьова лекція Оксани Таранченко «Освіта дітей з особливими освітніми потребами в українських реаліях: закономірності та специфіка (уроки історії)»

29 вересня 2023 року у межах вивчення навчальної дисципліни «Актуальні проблеми та методологія досліджень у спеціальній та інклюзивній освіті» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання зі спеціальності 016 Спеціальна освіта відбулась відкрита гостьова лекція «Освіта дітей з особливими освітніми потребами в українських реаліях: закономірності та специфіка (уроки історії)».

лекція Таранченко 29.09.23

Лектор: знана в Україні та закордоном дослідниця історії становлення і розвитку української спеціальної педагогіки та національної системи освіти – Оксана Миколаївна Таранченко, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

О. М. Таранченко з погляду цивілізаційного та системного підходів схарактеризувала історико-культурні передумови становлення і розвитку вітчизняної спеціальної педагогіки, прогресивні національні тенденції в науці та практиці навчання і виховання осіб з особливими освітніми потребами, національні особливості поступу системи освіти в Україні у контексті суспільно-політичних, соціально-економічних та соціокультурних змін.

лекція Таранченко 29.09.23

Здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти мали змогу ознайомитися з історичними фактами, здобутими дослідницею у процесі роботи з архівними джерелами, почути роздуми щодо аналізованих фактів, доторкнутися до специфіки проведення історико-педагогічних досліджень та їх значення для розвитку сучасної української спеціальної педагогіки та психології.

Колектив кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, здобувачі спеціальності 016 Спеціальна освіта (освітньо-професійні програми «Логопедія», «Втручання при аутизмі», «Стратегії і практики інклюзивного навчання») Київського університету імені Бориса Грінченка щиро дякують Оксані Миколаївні за цікаву та корисну лекцію, за надану можливість пізнати краще історію вітчизняної спеціальної педагогіки та національної системи освіти для того, щоб пам’ятати уроки історії та розбудовувати власну вільну науку та освіту вільних людей (нарешті, остаточно позбувшись тягаря радянського минулого).