Проміжний звіт діяльності центру практичної підготовки студентів "Логотренажер"

Центр практичної підготовки студентів «ЛОГОТРЕНАЖЕР»  Київського університету імені Бориса Грінченка продовжує свою діяльність в якості ресурсного центру забезпечення логопедичного супроводу дітей з порушеннями мовлення м. Києва в рамках соціального проєкту «З Києвом і для Києва».

Метою діяльності Центру є забезпечення практико-орієнтованої складової фахової підготовки здобувачів освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта за освітньо-професійною програмою 016.01.01 Логопедія в умовах змішаного навчання.

Для реалізації поставленої мети були висунуті наступні завдання:

  • Вжити заходів щодо набору дітей із порушеннями мовлення до складу клієнтів Центру практичної підготовки студентів «ЛОГОТРЕНАЖЕР».
  • Вжити заходів щодо набору студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта за освітньо-професійною програмою 016.01.01 Логопедія, бажаючих взяти участь у наданні логопедичних послуг.
  • Організувати обстеження та проведення логопедичних занять в змішаному режимі.
  • Забезпечити моніторинг ефективності надання логопедичних послуг.

На виконання першого завдання викладачами кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Н. Бабич, Т. Хомик, А. Косянчук, Н. Лопатинською розроблено онлайн-заявку на надання логопедичних послуг в логопедичному центрі «Логотренажер» (https://forms.gle/EPhrW27QEiAq3R8r5) та розміщено її на сторінках кафедри в соціальних мережах. Завдяки чому до Логотренажера було зараховано 10 дітей, з них 3 дітей дошкільного віку та 7 дітей молодшого шкільного віку.

Здійснювати логокорекційну діяльність на волонтерських засадах виявили бажання 14 студентів ІІІ та ІV курсів першого (бакалаврського) рівня денної форми навчання під керівництвом викладачів кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Н. Бабич, Т. Хомик, А. Косянчук, Н. Лопатинської.

Пріоритетними були такі завдання логопедичної корекції:

  • формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної складової мовлення, зв’язного мовлення;
  • формування комунікативних умінь;
  • розвиток артикуляційного, загального та дрібного праксису;
  • корекція звуковимови;
  • корекція дислексії та дисграфії;
  • розвиток мовленнєво-слухової уваги, вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення;
  • розвиток просодики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційність тощо);
  • розвиток психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, уява тощо).

Робота будувалася не тільки на загальних дидактичних принципах (наочності, доступності, систематичності та ін.), але й на принципах корекційно-розвиваючого навчання (принцип системності корекційних, профілактичних і розвивальних за­вдань, принципу єдності діагностики й корекції, принципу інтеграції зусиль найближчого соціального оточення та ін.). Максимально поєднувалися ігрові та навчальні форми.

Студенти набувають нових умінь і навичок під час роботи в Логотренажері. Їм вдається створити умови для проведення логопедичних занять в дистанційному форматі, зокрема:

- організація робочого місця для вчителя-логопеда (з одного боку) та дитини-логопата (з іншого боку) з наявністю обладнаного комп’ютера, установленими необхідними програмами, сервісами та швидкісним інтернетом;

- організаційний супровід логопедичного заняття (індивідуального) з дитиною (проведення спочатку занять-консультацій для батьків, домовленість з батьками про зручний час, );

- обов’язкова присутність батьків на логопедичних заняттях, постійний взаємозв’язок з батьками через телефон, sms-повідомлення та інші зручні сервіси для результативності логопедичних занять (підтримка, обізнаність, незламне бажання допомогти своїй дитині та контроль);

- постійний пошук та створення практичного матеріалу (презентації, онлайн-ігри, практичні завдання) для індивідуальної роботи.

Робота майбутніх вчителів-логопедів з батьками в дистанційному форматі дає можливості створити насичене інформаційне поле для мотивації батьків, для забезпечення контролю за перебігом мовленнєвого розвитку їхньої дитини; а також для донесення до батьків інформації стосовно профілактики та подолання мовленнєвих порушень у дітей.

Якою б не була форма навчання – головне щоб корекційна робота приносила результати!!!

Пропонуємо переглянути проміжні результати діяльності ЛОГОТРЕНАЖЕРА.