Розповідь студентки групи ЛОГм-1-21-4.0.з Крістіни Матей.
Дуже нелегко зібратися із думками і силами. Але коли поряд діти, хочеться їх дитинство, незважаючи ні на що, наповнювати радістю, розвитком, любов'ю.
Моя робота з ними - це поклик серця.
Другий тиждень війни - це поміч у облаштуванні кімнат гуртожитку для внутрішньо переселених, це плетіння сітки. Пошук одягу.
Далі купівля і відправка книг за кордон для українських дітей, спостереження за новоприбулими дітками.
Підготовка та проведення занять із дітками, які живуть у студентському гуртожитку Мукачівського державного університету на базі наукової бібліотеки. Була обрана тема "Україна - наш рідний і улюблений край". Мені хотілося знайомити дітей із красою України, відкривати її діткам, говорити про все, але глибше та більше. Тож вже готуючи перше заняття, я розуміла, що буде далі.
Ми знайомилися із картою України, її областями та АР Крим, їх родзинками та дивами. Говорили про державні символи, їх історію і значення, про Основний Закон України - Конституцію - у формі вікторини.
Знайомилися із багатством українських народних інструментів: слухали їх гру, розглядали їх зовнішній вигляд також у формі вікторини.
Вивчали та робили інсценізацію української народної пісні "Грицю, Грицю, до роботи!" Це було так цікаво! Діти із захватом брали участь у репетиціях, відбувся справжній "кастинг" на виконання ролей інсценівки.
Вивчали та співали пісню гурту «Океан Ельзи» "Обійми" (вибір пісні символічний). Театралізували пісню Тіни Кароль "Україна - це ти".
Хотілося, аби діти чули живий звук інструментів. Були запрошені гітаристка, два баяністи, скрипаль. Навіть пощастило ще й познайомитися із внутрішньо переміщеною дівчинкою-домристкою із Миколаєва. Її теж запросили.
Було підібрано і змонтовано багато відео, фото.
Наукова бібліотека МДУ, місцеві музиканти, керівники гуртожитку для всіх наших гостей в усьому сприяли такій роботі. Дітей ми завжди пригощали смаколиками. Моя мама постійно готувала домашню випічку. Допомагала родині з дитиною з особливими потребами з Києва оформити офіційні звернення до місцевих органів соціальної підтримки в Мукачево.
Я багато проводжу часу з цими дітками. Ми спілкуємося. Допомагала з вивченням української мови і хлопчикам, і дівчатам.
Проводила діагностику стану мовленнєвого розвитку дітей.
І діти, і їх батьки дуже цінують і хочуть, щоб з їх дітьми займалися. Тож далі буде...