Звіт "Наукова цукерня 2017"

 У межах Фестивалю науки в Інституті людини  відбулася довгоочікувана Наукова цукерня, де викладачі запропонували науково-практичні смаколики. Кафедрою спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти було проведено серію «солодко»-наукових заходів, а саме:

 

Тренінг «Формування емоційного інтелекту дитини у процесі використання педагогічної технології «Лялька як персона». Захід проводили: . Юлія Царенко, Юлія Яремчук – члени Інклюзивного клубу, студентки ІV курсу спеціальності «Корекційна освіта (логопедія)» (модератор: Олена Валеріївна Мартинчук, кандидат педагогічних наук, доцент, керівник Інклюзивного клубу). «Лялька як персона» – інноваційна педагогічна технологія, яка використовується лише в декількох країнах світу, і учасники тренінгу мали унікальну можливість познайомитися із запропонованою технологією та переконатися, що цей підхід є ефективним засобом розвитку емоційного інтелекту у дітей дошкільного віку.

 

doll 1  doll 2

 

   Майстер-клас «SMART-цілі як чинник успіху команди супроводу дитини з аутизмом» у виконанні професора кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Тетяна Вікторівна Скрипник. Учасниками майстер-класу стали 27 педагогів-практиків зі спеціальних та інклюзивних загальноосвітніх шкіл та дошкільних навчальних закладів Деснянського, Шевченківського, Дніпровського, Дарницького та інших районів міста Києва). На майстер-класі ведуча презентувала теоретичні підвалини та практичні напрацювання з такої сучасної технології освітнього процесу, як формулювання та впровадження SMART-цілей. Центральним моментом заходу було самостійне формулювання SMART-цілей у мікрогрупах, їх подальший аналіз та удосконалення.

 

Smart 1   Smart 2

 

 

 Наукова  майстерня  «Інноваційна професійна практика розвитку абстрактного домовленнєвого мислення дітей із затримкою мовлення», господинею якої була Катерина Василівна Луцько, доцент кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти  спільно із магістранткою. V курсу спеціальності “Корекційна освіта (логопедія)» Дариною Харченко У межах заходу було представлено інноваційні методики розвитку домовленнєвого логічного мислення, які є основою для активізації формування мовлення.

 

mislennia 2   mislennia 1

 

Майстер-клас «Розвиток почуття ритму у дітей з особливими освітніми потребами», який провели Ірина Вікторівна Гладченко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки НАПН України  та тренер з барабанотерапії Лілія Василевська (модератор: Катерина Олександрівна Кібальна, викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти). Під час заходу учасники ознайомилися з барабанотерапією як корекційно-розвивальною технологією навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами, а також з певною послідовністю формування почуття ритму, що опосередковує усі види дитячої діяльності. Кожен мав можливість відчути на собі ефект барабанотерапії.

 

ritm 1

 

    Майстер-клас «Азбука творчості», який підготували: Олена Валентинівна Чеботарьова, завідувач лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник та педагог Ірина Брусенська (модератор: Тетяна Василівна Мельніченко, старший викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти). На цьому майстер-класі учасники ознайомилися із сучасними корекційно-розвивальними технологіями, спрямованими на розвиток пізнавального, психоемоційного та особистісного розвитку дітей з особливими освітніми потребами за допомогою художньої творчості. У ході заходу авторами корекційно-розвивальної програми «Азбука творчості» були репрезентовані традиційні та нетрадиційні техніки художньої творчості, представлено цікаві «родзинки» виготовлення виробів з різноманітних матеріалів. Учасники поринули у світ творчості та фантазії, мали змогу виготовити власноруч об’ємний виріб з картону технікою «колаж» – «Упаковка для шоколадки».  На цьому майстер-класі градус солодкого зашкалював.

 

azbuka 1  azbuka 2

 

Логопедичний турнір «Тьютер-технологія у формуванні логокорекційної компетентності «Міогімнастика» під кураторством Малієнко Олександри та Донцової Ульяни, магістрів V курсу спеціальності «Корекційна освіта (логопедія)» (модератор: Бабич Наталія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти). Студенти старших курсів допомогали молодшим курсам оволодіти секретами гарної дикції, правильного дихання і подарували море приємних вражень й незабутніх відчуттів після виконання вправ з міогімнастики (системи вправ для активізації м’язового стану артикуляційного апарату). Кожен учасник мав змогу на собі відчути вплив цієї чудодійної техніки і позмагатись зі студентами у її виконанні.

 

turnir 1

 

turnir 2

 

turnir 3

 

    Майстер-клас «Множинний інтелект: інструмент для дослідження і розвитку особистості», розроблений та проведений Юлею Михайлівною Найдою, старшим викладачем кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти. Під час майстер-класу було представлено теорію множинного інтелекту, в який Говард Гарднер, розкриває можливі способи індивідуалізації освітнього процесу. Учасники мали змогу визначити власні здібності та шляхи досягнення відповідного рівня компетентності у різноманітних сферах

 

Intelekt 1

 

 

    Наукова дискусія «Потенціал методу CASE-STUDY для розвитку професійної компетентності фахівців спеціальної освіти: результати дослідження», яку організувала Ганна Володимирівна Супрун, викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти. Захід проводився для студентів 2 курсу з метою ознайомлення та популяризації методу CASE-STUDY. Ведуча запропонувала ряд ситуацій case-story з досвіду практичних занять студентів у Дитячому логопедичному центрі «Логотренажер» та з досвіду роботи викладачів. Студенти в підгрупах аналізували та пропонували напрями роботи, ігрові форми занять, які можуть бути ефективними для дитини, описані в case-story. Відбулось обговорення результатів роботи в підгрупах. Г.В.Супрун також представила основні вимоги до створення студентських кейсів та результати анкетування старших курсів щодо ефективності використання case-story під час семінарських та практичних занять. Завдяки використанню практичної форми роботи зі студентами дискусія пройшла в дружній та цікавій формі.

 

case study 1                            case study 2

 

  Психологічна майстерня «Дитина з особливими освітніми потребами очима батьків». До активної дискусії студентів запросила Оксана Петрівна Таран, кандидат психологічних наук, доцент кафедри  спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти.  Учасники мали можливість доторкнутись до болючої реальності, з якою стикаються батьки дітей з порушеннями психофізичного розвитку. На основі представлених матеріалів з досвіду психологічної роботи з батьками дітей з порушеннями аутистичного спектра та аналізу фрагменту художнього фільму, було розглянуто проблему прийняття батьками особливостей дитини, постановки діагнозу; особливості сприйняття дитини батьками через призьму власних переживань, важливість та необхідність психологічного супроводу батьків.

 

ditina 1

 

ditina 2