Ю.М
Контактна інформація

y.naida@kubg.edu.ua
бульвар І. Шамо, 18/2, каб. 317-А

Найда Юлія Михайлівна

старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти

Обов'язки/Дисципліни, що викладає

«Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату»

«Інклюзивна освіта»

«Технології інклюзивного навчання та створення інклюзивного освітнього середовища. Змістовий модуль: Стратегії створення інклюзивного освітнього середовища»

Біографія

У 1994 р. закінчила Київський державний педагогічний університет імені М. Драгоманова за спеціальністю «вчитель-логопед шкільних та дошкільних навчальних закладів, вчитель початкових класів шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мови».

Упродовж 1999-2004 рр. пройшла навчання за напрямом «Інклюзивна освіта»  у межах програми розвитку професійної спільноти «Міжнародна асоціація «Крок за кроком».

З 1999 року по теперішній час веде наставницьку роботу із закладами освіти, які запроваджують інклюзивну практику.

З 2018 року є тренером у рамках Всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової освіти».

З 2020 року займає посаду директора Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».

Професійний і науковий інтерес

Frame 1 2 D:Наукова діяльність Бабич НГЕРгугл.png

  • методологічні засади інклюзивного навчання
  • планування та диференційоване викладання
  • організація командної взаємодії
  • робота з батьками

Інше

Проєктна діяльність

«Створення інклюзивного безпечного середовища у навчальних закладах і громадах» (листопад 2015 – грудень 2016) – Меморандум про співпрацю між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», проєкт ВФ «Крок за кроком» за фінансової підтримки Фонду відкритого суспільства (Лондон, Велика Британія) та Фонду Чарльза Стюарта Мотта (Сполучені Штати Америки) (учасник проєкту).

«Підвищення якості дошкільної освіти в Україні» (2017-2020) –  Меморандум про співпрацю між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», проєкт ВФ «Крок за кроком»  за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ) (учасник проєкту).

«Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» (2019 р.) – Меморандум про співпрацю між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», проєкт ВФ «Крок за кроком» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Відкритого Суспільства (експерт проєкту).

«Створення дружнього до дитини та інклюзивного середовища в закладах освіти» (2020-2021) за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні координація проєкту. Проєкт реалізувався Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».

«Підвищення якості дошкільної освіти в Україні» (2019-2020) за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні - координація проєкту. Проєкт реалізувався Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».

«Садочок – простір дружній до дитини» (2017-2019) за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні - координація проєкту. Проєкт реалізувався Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».

«Створення інклюзивного безпечного середовища в навчальних закладах і громадах» (2016) //реалізація методик «Лялька –персона», «Кола –друзів» – координатор проєкту, за підтримки Фонду Відкритого Суспільства та Фонду Чарльза Стюарта Мотт (США).

«Просування громадянської освіти в початковій школі в контексті нових освітніх стандартів НУШ» (2017-2019) – координатор проєкту, за підтримки Агненції міжнародного розвитку США (USAID).

«Аналіз політики переходу між різними рівнями освіти для дітей з особливими потребами» (2017-2018) - координація проєкту, за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Консультативна підтримка та методичний супровід закладів загальної середньої освіти, які реалізують підхід «Безпечна і дружня до дітей школа» (напрям інклюзивна освіта) у межах проєкту «Створення дружнього до дитини та інклюзивного середовища в закладах освіти» (2020-2021) за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) / Реєстраційний номер проєкту UA-PRC-2019-25 між ЮНІСЕФ та ВФ «Крок за кроком».

Консультативна підтримка та методичний супровід пілотування НУШ (200 класів 2017-2018 н.р.) у межах проєкту «Реформа освіти: оцінка якості у міжнародному контексті» (01.01.2017 – 31.03.2018), проєкт ВФ «Крок за кроком» на підтримку ініціативи МОН України «Нова українська школа» / Реєстраційний номер проєкту 438.162364 між PORTIKUS та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».

Консультативна підтримка та методичний супровід закладів освіти учасників проєкту «Забезпечення якості освіти для ромських дітей у дошкільних навчальних закладах і початкових класах» (2017-2018) – проєкт ВФ «Крок за кроком» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Відкритого Суспільства / Реєстраційний номер проєкту OR2017-38677 між Інститутом Відкритого Суспільства (OSI) та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».

«Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» (2019 р.) – Меморандум про співпрацю між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», проєкт ВФ «Крок за кроком» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Відкритого Суспільства (експерт проєкту).

Національний експерт міжнародної методики дослідження якості дошкільної освіти EKERS -3 /Реєстраційний номер проєкту PD 2020-18 між ЮНІСЕФ та ВФ «Крок за кроком», наказ № 13 від 20.06.2020 ДУ «Український інститут розвиту освіти» УІРО.

Консультант з інклюзивності національного проєкту «Всеукраїнська школа онлайн  для 5-11 класів (2020-2021 р). / Реєстраційний номер проєкту UKR/PCA201823/PD202189 між ЮНІСЕФ та ВФ «Крок за кроком».

Програма підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа», під компонент «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні», 2022-2024 р. Проєкт реалізується за підтримки Європейського центру імені Вергеланда.

«Підтримка дітей дошкільного віку, сімей, педагогів для нарощування потенціалу психосоціального супроводу та забезпечення безпечної, якісної дошкільної освіти в Україні» (березень 2022- травень 2024)  за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ) (учасник проєкту).

Забезпечення дітей дошкільного віку та молодшого шкільного віку безпечним і розвивальним середовищем на деокупованих територіях України (грудень 2022 –грудень 2024) Фонд War Child (Спеціальний фонд для реагування в Україні), Нідерланди (учасник проєкту).

«Поза межами травми: послуги з охорони психічного здоров'я на рівні громад для дітей та молоді з груп ризику в постраждалих від конфлікту громадах України» (травень 2024-квітень 2027 р) за підтримки Фонд War Child (Спеціальний фонд для реагування в Україні), Нідерланди (учасник проєкту).

Стажування та підвищення кваліфікації

Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету за дидактичним модулем. Навчання за методикою «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини» (сертифікат, м. Київ, лютий-грудень 2016).

Навчання за міжнародною освітньою програмою з обміну досвідом. Тема «Інклюзивний підхід до оцінювання розвитку дітей» (4-7 жовтня, 2016 року, Вірменія, Єреван).

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, лабораторія проблем інклюзивної освіти, з 06.02. 2017 по 10.06.2017, довідка про проходження стажування  від 10.03.201 р. № 2-07/104-1.

Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету за лідерським модулем (сертифікат № 445Л від 01.02.2017, 30 год.).

Навчання за програмою «Тренінг для тренерів «Нова українська школа» у рамках Всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової освіти» (Київ, 2018, 30 год.).

Навчання за програмою «Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти» (Київ, 12-15 листопада 2019).

Онлайн курс «Міжнародна методика оцінки якості дошкільної освіти ECERS-3 101» (Technical College North Charleston, South Carolina, Сертифікат, листопад 2020, 15 годин).

Фахове стажування в Інституті спеціальної педагогіки Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща) з 01.11.2021 по 31.01.22. Тема «Стандарти організації підтримки раннього розвитку та підтримки родин». Довідка від 06.07.2022.

Підвищення кваліфікації у рамках програми проведення циклу навчальних тренінгів «Інклюзія в закладі освіти: від ідеї до бренду» I Модуль «Інклюзивні підходи до розвитку закладу освіти». Обсяг програми: 6 акад. год. / 0,2 кред. Сертифікат № 00360 від 22.02.2022.  Міністерство освіти і науки України Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського.

Міжнародний онлайн тренінг «Тренінг з першої психологічної допомоги та практичних дій, пов’язаних з травмами, при роботі з маленькими дітьми та особами, які доглядають за ними» з 11.07.2022 по 13.07.2022. Організатори Міжнародна Асоціація «Крок за кроком» та Міжнародний фонд «War Child». Обсяг - 15 годин (0,5 кредит ЄКТС).

Навчання за програмою «Асистивні технології для інклюзивної освіти. Програмне забезпечення «Бордмейкер». 27.05 - 17.06 2022 рік Сертифікат № 17/6. Дистанційно. Обсяг - 15 годин ( 0,5 кредит ЄКТС ). У межах проєкту «Асистивні технології, як акселератор для дітей з особливими освітніми потребами». Організатори ЮНІСЕФ та Навчально-реабілітаційний центр «Джерело» м. Львів.

Навчальна подорож Європейський Центр імені Вергеланда (Норвегія) за програмою «Психосоціальне середовище і психосоціальна підтримка дітей дошкільного віку» з 12 по 15 червня 2023 року Осло Новрегія. Обсяг - 30 годин ( 1 кредит ЄКТС ) у межах проєкту «Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократизація дошкільної освіти».

Навчальний курс «Прийняття різноманітності» (19-22 березня 2024р., Будапешт, Угорщина) Обсяг - 30 годин ( 1 кредит ЄКТС ).

 

Публікації:

Авторка понад 30 наукових публікацій та навчально-методичних посібників з організації та впровадження інклюзивного навчання (1 стаття у журналі Web of Science).

Martynchuk O.V., Skrypnyk T.V., Sofiy N.Z., Naida J.M. Inclusive education in Ukraine withinin the context of european values and guiding principles in a field of education for children with special educational needs. Inclusive education Unity in diversity: monograph / ed. by J. Głodkowska. Warszawa: Wydawnictwo akademii pedagogiki specjalnej, 2020. P. 200-218. (in English) (Web of Science).

Ляльки з особистими історіями (ляльки – персони): методика соціального та психологічного розвитку дитини / Під заг. ред. Софій Н. З., Найди Ю.М. К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. 52 с.

 

Середовище, що належить дітям: порадник для педагогів закладів дошкільної освіти / Софій Н.З., Найда Ю.М.; за заг. ред. В.В. Засенка. Київ: ФОП Парашин, 2019. 68 с.

Інклюзивне навчання: інформаційний посібник для вчителів закладів загальної середньої освіти [навчально-методичні матеріали

Martynchuk O., Skrypnyk T., Naida J., Sofiy N. Ways to increase the inclusive competence of pedagogical staff of special needs support team. Society. Integration. Education Proceedings of the International Scientific Conference. 2020. Iss. IV. Р. 70-83.

Перехід від послуг раннього втручання до дошкілля. Досвід проєкту / Торба А.О., Близнюк О.О., Балух А.П., Міщук Т.М. Найда Ю.М., Заєркова Н.В., за загальною редакцією: Г. Кукуруза, Н.Софій. 2020, 88 с.

Практика асистента педагога: міжнародний й український контекст. Результати дослідження / О. Федоренко, О. Мартинчук, Н. Софій, Г. Лук’янова, О. Кошіль, Т. Симоненко, Л. Байда, Ю. Найда. Київ: ФОП Парашин, 2020, 106 с.

Замша А.В., Найда Ю.М., Федоренко О.Ф. Специфіка організації дистанційного навчання учнів із особливими освітніми потребами в умовах сучасних викликів української освіти. Загальна педагогіка та історія педагогіка. 2023. Вип.56. Том 1. С. 97-102 

Скрипник Т. В., Мартинчук О. В., Найда Ю. М., Заєркова Н. В. Інноваційні шляхи підвищення інклюзивної компетентності педагогів закладів освіти з опорою на досвід Польщі. Інноваційна педагогіка, 2024.

Мартинчук О. В., Скрипник Т. В., Федоренко О. Ф., Найда Ю. М., Заєркова Н. В. Проблеми сучасного кадрового забезпечення інклюзивного навчання в Україні. Суспільство та національні інтереси, 2024. №4 (4). С. 485-497.

Powered by SobiPro