«Технології інклюзивного навчання та створення інклюзивного освітнього середовища. Змістовий модуль: Інклюзивна педагогіка»
«Актуальні проблеми та методологія досліджень у спеціальній та інклюзивній освіті»
«Загальна і спеціальна педагогіка з історією»
«Інклюзивна педагогіка з технологіями інклюзивного навчання»
«Інклюзивна освіта»
У 1989 р. закінчила (з відзнакою) Білоцерківське педагогічне училище за спеціальністю «Дошкільне виховання».
У 1994 р. закінчила (з відзнакою) Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова за спеціальністю «Дефектологія (Сурдопедагогіка)».
Протягом 1995-1999 рр. навчалась в аспірантурі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.
З 1993 по 1997 рр. працювала у спеціальній школі-інтернаті для глухих дітей № 6 м. Києва.
По закінченню аспірантури викладала у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова (1999-2008 р.р.).
У 2005 р. захистила кандидатську дисертацію зі спеціальності 13.00.03 Корекційна педагогіка.
З 2008 року працює в Київському університеті імені Бориса Грінченка.
Отримала вчене звання доцента кафедри методик і технологій дошкільної освіти у 2010 році.
З вересня 2013 р. очолила кафедру спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, яка у 2019 р. перейменована на кафедру спеціальної та інклюзивної освіти.
У 2019 році захистила докторську дисертацію зі спеціальності 13.00.03 Корекційна педагогіка в Інституті спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Член Науково-методичної комісії із загальної та професійної освіти (підкомісії 016 Спеціальна освіта) сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, у складі якої здійснювала розробку Стандартів вищої освіти України зі спеціальності 016 Спеціальна освіта для першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.
Експерт Національного Агентства із забезпечення якості вищої освіти (реєстр експертів, додаток від «03» березня 2020 р. ).
У 2020 р. нагороджена знаком «Відмінник столичної освіти».
У 2023 р. відзначена подякою Київського міського голови Віталія Кличка за вагомий особистий внесок у справу навчання і виховання учнівської молоді та розвиток національної освіти.
Проєктна діяльність
Формування готовності викладачів до здійснення навчання, заснованого на дослідженні (20.01.2016 – 20.02.2017) – проєкт за підтримки Британської ради в Україні, Нouse of Europe «Розвиток лідерського потенціалу університетів України» (учасник проєкту).
Діалоги між Північною та Східною Європою щодо розвитку теоретичної та практичної перспектив інклюзії / Dialogues between Nortern and Eastern Europe on the Development of Inclusion Theoretical and Practical Perspectives (2019-2021) – міжнародний дослідницький проєкт (учасник проєкту).
Студентська академічна мобільність (САМ) в Україні (2020-2021) – проєкт за підтримки Британської ради в Україні, Нouse of Europe (академічний керівник проєкту).
Міжпрофесійна співпраця та співпраця з батьками в дошкільній освіті та догляді / Interprofessional and Family Professional Collaboration in Early Childhood Education and Care (2021-2023) – міжнародний дослідницький проєкт (учасник проєкту).
Bridge to Inclusion: Empowering Ukrainian Educators with Special Needs Training / Міст до інклюзії: Підвищення кваліфікації українських освітян у сфері роботи з людьми з особливими потребами» (2024-2026) – проєкт, що реалізується спільно з Університетом прикладних наук Хяме, Фінляндія за фінансування Міністерства освіти Фінляндії.
Участь у проєктах у межах реалізації Меморандуму про співпрацю між Київським університетом імені Бориса Грінченка та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».
Створення інклюзивного безпечного середовища у навчальних закладах і громадах (листопад 2015 – грудень 2016) – проєкт ВФ «Крок за кроком» за фінансової підтримки Фонду відкритого суспільства (Лондон, Велика Британія) та Фонду Чарльза Стюарта Мотта (Сполучені Штати Америки) (учасник проєкту).
Реформа освіти: оцінка якості у міжнародному контексті (01.01.2017 – 31.03.2018) – проєкт ВФ «Крок за кроком» на підтримку ініціативи МОН України «Нова українська школа», що реалізується ВФ «Крок за кроком» в частині навчання вчителів початкової школи (учасник проєкту).
Забезпечення перехідного періоду від раннього втручання до дитячого садка (OSF-2085/2017) (01.11.2017 – 31.05.2019) – проєкт ВФ «Крок за кроком» у партнерстві з ГО «Інститут раннього втручання» за фінансової підтримки Фонду відкритого суспільства (Лондон, Велика Британія) (учасник проєкту).
Підвищення якості дошкільної освіти в Україні (2017-2020) – проєкт ВФ «Крок за кроком» за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ) (учасник проєкту).
Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» (2019 р.) – проєкт ВФ «Крок за кроком» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Відкритого Суспільства (експерт проєкту)
Стажування та підвищення кваліфікації
Навчання у Літній школі «Зміна наявної системи оцінки спеціальних освітніх потреб у контексті переходу від медичної до соціально-інклюзивної моделі в освіті» в АУЦА (Американському університеті в Центральній Азії), Киргизстан, м. Бішкек, 3-7 липня 2017.
Навчання за програмою MASHAV «Інтеграція особливих дітей у нормативне освітнє середовище» (Ізраїль, м. Єрусалим, 05.12.2017-29.12.2017).
Онлайн стажування за програмою «Тенденції розвитку освіти та соціальної роботи у Сполучених Штатах Америки: соціокультурний вимір» (International Cultural and Educational Association and National Louis University, Чикаго, США, 5 квітня 2021-10 травня 2021, 180 год.).
Навчання за програмою «Академічна доброчесність: онлайн - курс для викладачів» на платформі Prometheus (2021 р.).
Фахове онлайн стажування за програмою «Стандарти організації підтримки раннього розвитку та підтримки родин» в Інституті спеціальної педагогіки Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща, 01.11.2021 – 31.01.22, довідка від 06.07.2022).
Фахове стажування за програмою «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)» в Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща, 23.03-24.05.2024 р.)
Наукова діяльність
2005 року захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка «Розвиток мовлення глухих учнів 5-7 класів у процесі вивчення дієслова».
2019 року захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка «Теорія та практика підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі».
Співкерівник наукової теми кафедри спеціальної та інклюзивної освіти «Корекційно-компенсаторна складова інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в соціальне середовище» у межах реалізації наукової теми Інституту людини «Особистість в умовах суспільних трансформацій сучасної України» (2016-2021 рр.) (номер державної реєстрації 0116U002960)
Керівник наукової теми кафедри спеціальної та інклюзивної освіти «Професійний профіль спеціального педагога у контексті забезпечення якості інклюзивної освіти» (державний реєстраційний номер: 0121U112869, дата реєстрації 08.09.2021)
Публікації
Авторка понад 100 наукових робіт у фахових вітчизняних та закордонних виданнях, у тому числі 6 проіндексованих публікацій у SCOPUS та Web of Science.
1. Martynchuk O., Skrypnyk T., Klopota O., Gudonis V., Voronsca N. Supporting of children with special needs in inclusive environment by the teachers collaboration. Pedagogika. 2020. 138 (2). P. 193-208. (Scopus).
2. Martynchuk O., Skrypnyk T., Naida J., Sofiy N. Ways to increase the inclusive competence of the special needs support team. Society. Integration. Education. 2020. №4. С. 70-83. (Web of Science).
3. Skypnyk Т., Martynchuk О., Maksymchuk М., Suprun Н., Pavliuk R. Increasing the Competence of Teachers in the Formation of Socio-Emotional Skills of Inclusive Classes Pupils. The New Educational Review. 2021. №65(3). С. 224-235. (Scopus).
4. Martynchuk O., Skrypnyk T., Маksymchuk M., Вabych N., Biriukova K. Professional readiness of future special education teachers for inclusive education in Ukraine. Society, integration, education. Proceedings of the International Scientifically Conference. 2021, Vol. 3. P. 159-172. (Web of Science).
5. Martynchuk O., Skrypnyk T., Sofiy N., Bahdanovich Hanssen N. Inclusive education in Ukraine – tension between policy and practice. Dialogues between Northern and Eastern Europe on the Development of Inclusion.Theoretical and Practical Perspectives / Edited By Natallia Bahdanovich Hanssen, Sven-Erik Hansén, Kristina Ström. London: Routledge, 2021. P.148-167. (in English). (Scopus).
6. Martynchuk О., Skrypnyk T., Sofii N., Babych N., Kangas J., Harju-Luukkainen H. Interprofessional Family-Professional Collaboration in Early Childhood Education and Care in Ukrainian Policy. Family-Professional Collaboration for Inclusive Early Childhood Education and Care / Edited by S. Ališauskienė, N. Bahdanovich Hanssen, D. Kairienė. Palgrave Macmillan, Springer Nature Switzerland AG, 2023. С. 197-212. (Scopus).
Співавтор міжнародних колективних монографій: