Elyana last
Контактна інформація

e.danilavichiutie@kubg.edu.ua
бульвар І. Шамо, 18/2, каб. 317-А

Данілавічютє Еляна Анатоліївна

доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (сумісництво)

Науковий ступінь, вчене звання

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Обов'язки/Дисципліни, що викладає

«Логопедія (порушення писемного мовлення)»

«Логопедія: ринолалія, дизартрія»

«Нейрологопедія»

Біографія

У 1990 р. закінчила Київський державний педагогічний інститут імені О.М. Горького за спеціальністю «Олігофренопедагогіка та логопедія» та розпочала професійну діяльність на посаді вчителя-логопеда ясел-садка № 8 м. Конотопа Сумської області.

У 1995 р. закінчила аспірантуру Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

Протягом 1994-2010 рр. працювала на посаді наукового співробітника лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, здобувши статус від молодшого до старшого наукового співробітника.

З 2004 р. здійснює наукове керівництво дисертаційних досліджень аспірантів на здобуття ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03. – корекційна педагогіка. Під її керівництвом захищено 5 дисертацій.

У 2009 р. (вересень-жовтень) пройшла стажування за програмою «Alberta International Education Awards Ukraine» (Канада, Едмонтон).

З 2010 р. очолює лабораторію логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України (яку перейменовано у відділ логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України у 2018 р.), є ініціатором створення та заступником головного редактора збірника наукових праць «Український логопедичний вісник».

З 2011 р. проводить курси підвищення кваліфікації фахівців закладів освіти (у тому числі, у Словаччині, Польщі, Казахстані, Азербайджані), є тренером у «Тренінг для тренерів» для фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів (за підтримки ЮНІСЕФ і Фонду Марини Порошенко), «Сучасні Українські Технології Освіти» (СУТО) та лектором он-лайн курсу для вчителів початкової школи у контексті навчального модулю «Інклюзивна освіта» (MON-EDERA-OSVITORIA).

У 2012 році здобула наукове звання старшого наукового співробітника за спеціальністю 13.00.03. – корекційна педагогіка.

З вересня 2013 р. працює в Київському університеті імені Бориса Грінченка (за сумісництвом) на посаді доцента кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти, яка у 2019 р. перейменована на кафедру спеціальної та інклюзивної освіти.

З 2018 р. здійснює навчання наукової англійської мови у контексті підготовки аспірантів Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

26 листопада 2019 року за «пропаганду досягнень наукового прогресу, творчу й наполегливу працю, вагомий внесок у зміцнення Української держави» отримала відзначення високою нагородою: диплом (№ 464) і медаль «Народна шана українським науковцям 1918-2018» за результатами участі у Всеукраїнському заході Міжнародного Академічного Рейтингу «Золота Фортуна».

З вересня 2021 р. – докторант Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Професійний і науковий інтерес

           D:Наукова діяльність Бабич НГЕРгугл.png  D:Наукова діяльність Бабич НГЕРзавантаження.png

  • нейропсихолінгвосинергетичний підхід до вивчення порушень мовлення
  • нейрологопедія
  • нейродинамічне моделювання мовлення у осіб з органічними ураженнями мозку (ДЦП, різні форми дизартрії)
  • виявлення і подолання особливостей писемного мовлення (дислексія, дисграфія, дизорфографія)
  • лінгво-дидактичне забезпечення навчання іноземної мови дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку
  • концепція створення технології визначення освітніх труднощів та особливих потреб у осіб з порушеннями мовлення на основі Міжнародної класифікації функціонування та обмежень життєдіяльності
  • створення освітньо-розвивального середовища для дітей з особливими мовленнєвими потребами

Інше

Проєктна діяльність

У 2019 році була науковим експертом у проєкті з впровадження Міжнародної класифікації функціонування, що націлений на зміцнення фахової компетенції працівників закладів середньої освіти та спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, і триває у контексті виконання угоди про співробітництво Дитячого фонду Організації Об’єднаних Націй та Урядом України, річного плану діяльності ЮНІСЕФ в Україні.

У 2020-2022 рр. є науковим керівником експерименту всеукраїнського рівня за темою «Удосконалення процесу опанування навичок читання шляхом упровадження адаптивного кириличного шрифту Inclusion UKR у навчально-виховний процес учнів 1-2 класів закладів загальної середньої освіти», мета якого – теоретичне обґрунтування та експериментальне апробування технології формування навичок читання з використанням адаптивного кириличного шрифту Inclusion UKR, що розроблений заслуженим діячем мистецтв України, художником-графіком, каліґрафом та ілюстратором Олегом Петренко-Заневським у контексті проєкту Інклюзивна освіта і МКФ для вчителів (навчальний тренажер)» за ініціативи ЮНІСЕФ Україна у партнерстві з ГО «Соціальна синергія». Прикладне значення дослідження полягає у вдосконаленні технології опанування навичок читання шляхом використання адаптивного кириличного шрифту Inclusion UKR як асистивного інструменту компенсаторної стратегії, що сприятиме не лише попередженню і подоланню помилок, які супроводжують процес читання різних категорій дітей з особливими освітніми потребами, а і підвищенню рівня розвитку читацької грамотності, ефективності читання усіх без винятку дітей.

Стажування та підвищення кваліфікації

Навчання за програмою «Сертифіковані українські технології освіти» з метою вдосконалення знань з іноземної мови у контексті II International TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages) /TOEFL Conference, 31 жовтня – 1 листопада 2019 року, м. Львів (сертифікат, що підтверджує 10-годинний курс стажування: “Certificate that acknowledges the completion of the 10-hour professional teacher development event by Elyana Danilavichiutie”)

Навчання за програмою «Психологічні прийоми корекції когнітивних та емоційних порушень» (автор: Faida Shahtakhtinskaya, Баку, Азербайджан), що надана тренінговим центром «Сертифіковані українські технології освіти» у м. Львів, 2 листопада 2019 року (сертифікат, 5 год., № 021119/01).

Навчання за програмою «Дислексія та дисграфія у ракурсі сучасних досліджень» (Центр розвитку Ірини Мартиненко, м. Київ, 18 вересня 2021 р. (сертифікат, 8 год., № 1585/09/2021).

Наукова діяльність

У 1997 р. захистила  дисертацію  на  здобуття  наукового  ступеня  кандидата  педагогічних  наук  за  спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка «Порушення  письма в учнів 2-4 класів з ДЦП».

Протягом 2010-2013 р.р. здійснювала наукове консультування Канадсько-Українського проєкту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» в пілотних експериментальних закладах з інклюзивною формою навчання (м. Сімферополь, м. Львів).

З 2011 р. – науковий керівник та розробник модулю «Нейродинамічна корекція мовлення та дрібної моторики рук при ДЦП» у контексті програми «Рука-мозок» Європейської нейропсихопедагогічної лабораторії “ EPSYNEL ” Університету Я. Коменського (Словаччина, Братислава).

З вересня 2014 р. виконує обов’язки вченого секретаря Вченої ради з захисту докторських і кандидатських дисертацій Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

З 2017 року є членкинею редакційної колегії наукового видання «Logopaedica Lodziensia» (Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego), м. Лодзь, Польща; членкинею редакційної колегії наукового видання «Forum Logopedyczne» (Wydawca: Polske Towarzystwo Logopedyczne, Mysłowice), м. Мисловіце, Польща.

З вересня 2021 року є асоціативною членкинею редакційної колегії наукового фахового видання «Інформаційні технології і засоби навчання».

Наразі працює над докторським дисертаційним дослідженням з теми «Теоретичні та методичні засади нейро-психо-лінгво-синергетичного моделювання логопедичного супроводу осіб з порушеннями мовлення».

Публікації

Автор понад 70 наукових праць з проблем навчання, виховання і розвитку дітей дошкільного та шкільного віку з особливими освітніми потребами у спеціальних загальноосвітніх закладах та закладах з інклюзивною формою навчання, у тому числі один з розробників Державного стандарту, програм, перших в Україні підручників для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, співавтор навчально-методичних посібників з інклюзивної освіти.

 

 

Powered by SobiPro