«Технології інклюзивного навчання та створення інклюзивного освітнього середовища. Змістовий модуль: Технології інклюзивного навчання»
«Технології інклюзивного навчання та створення інклюзивного освітнього середовища. Змістовий модуль: Співпраця з батьками дітей з особливими освітніми потребами»
«Оцінювання особливих освітніх потреб, планування, реалізація та моніторинг результативності підтримки, консультативний супровід родин»
«Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектра»
«Системна допомога дітям раннього та дошкільного віку з розладами аутистичного спектра»
«Сенсорно-інтегративна терапія»
У 1987 р. закінчила Київський державний університет ім. Т. Г. Шевченка, філологічний факультет та отримала професійну кваліфікацію «філолог, викладач російської мови і літератури».
Протягом 1988-1992 рр. працювала викладачем російської мови і літератури (потім – всесвітньої літератури) у Київському фізико-математичному ліцеї при Київському університеті імені Тараса Шевченка.
З 1992 р по 1998 р. працювала викладачем психології в недержавних ВНЗ: Інститут практичної психології та соціальної роботи «Психогенез», Університет ефективного розвитку «Експір», ведуча тренінгів різного напряму (фахові тренінги для педагогів і психологів, особистісно - орієнтовані тренінги).
У 1994 р. закінчила Інститут практичної психології та соціальної роботи «Психогенез» за спеціальністю «Психологія», отримала кваліфікацію «практичний психолог у системі освіти».
Протягом 1998-2016 рр. працювала науковим співробітником (потім – старшим науковим співробітником) в Інституті спеціальної педагогіки НАПН України (з 2011 р. – завідувачем лабораторії навчання і розвитку дітей з аутизмом).
З 2016 р. понині – професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка.
У 2023 р. відзначена подякою Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації)
Проєктна діяльність
2016 р. – переможець конкурсу громадських проєктів «Модель кімнати сенсорно-інтегративної терапії (у Центрі психолого-педагогічної реабілітації)» (Громадський бюджет м. Києва, у межах діяльності ГО «Системна допомога дітям з аутизмом «Маленький принц»).
2017 р. – переможець конкурсу громадських проєктів «Модель інклюзивно-ресурсного класу для якісної освіти дітей з особливими потребами» (Громадський бюджет м. Києва, у межах діяльності ГО «Системна допомога дітям з аутизмом «Маленький принц»).
2016-2017 рр. – тренер у Всеукраїнському проєкті Марини Порошенко «Інклюзія – рівень свідомості нації».
2018 р. – тренер програми за підтримки ЮНІСЕФ «Тренінгу для тренерів» (для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів).
Студентська академічна мобільність (САМ) в Україні (2020-2021) – проєкт за підтримки Британської ради в Україні, Нouse of Europe (академічний керівник проєкту).
Діалоги між Північною та Східною Європою щодо розвитку теоретичної та практичної перспектив інклюзії / Dialogues between Nortern and Eastern Europe on the Development of Inclusion Theoretical and Practical Perspectives (2019-2021) – міжнародний дослідницький проєкт (учасник проєкту).
Міжпрофесійна співпраця та спрівпраця з батьками у дошкіллі/ Interprofessional and Family-Professonal Collaboration in Early Childhood Education and Care (2021-2023); міжнародний дослідницький проєкт; (учасник проєкту).
Стажування та підвищення кваліфікації
Підвищення кваліфікації за модулем з ІКТ (30 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2017 р.
Поглиблений курс з методик діагностики інтелекту Leiter-3 та WISC-IV, а також з методики РЕР-3 (психоосвітній профіль) ТОВ «ОС Україна», Сертифікат № ЕТ-0013, 2018 р.
Навчання за трьома модулями за напрямом «Полісенсорна інтеграція» (Центр «Томатіс-Нілона» (Ізраїль) 130 год.). Сертифікат № B-519, 2016-2018 рр.
Фахове стажування. Інститут спеціальної педагогіки НАПН України 21травня -20 червня Довідка про стажування № 2-07/188 2018 р. (120 год.)
Підвищення кваліфікації за програмою «Інноваційні комунікативні технології у роботі викладача» (50 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018 р.
Навчання за програмою «Sustainable Development» (стійкий розвиток). Завершене дослідження «Методи розкриття психофізичних можливостей та стійкості до стресу: теорія і практика» (60 год.). м. Любляна (Словенія), 2018 р.
Підвищення кваліфікації за лідерським модулем (30 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018 р.
Модульне навчання за курсом «Інноваційні підходи до організації професійної допомоги дітям з аутизмом» (40 год.) НРЦ «Соняшник» (м. Полтава), 2019 р.
Навчання та стажування за програмою «Розбудова активної життєдіяльності для осіб з функціональними обмеженнями підліткового та юнацького віку», Центр соціально-психологічної реабілітації Дарницького району м. Києва, 2020 р.
Підвищення кваліфікації за програмою «Trends in Education and Social Work in U. S. Higher Education Sociocultural Dimension». International Cultural and Educational Association and National Louis University Сертифікат (180 годин), США, 2021 р.
Підвищення кваліфікації за Дослідницьким модулем (50 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021 р.
Фахове oнлайн стажування за програмою «Стандарти організації підтримки раннього розвитку та підтримки родин» в Інституті спеціальної педагогіки Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща, 01.11.2021 – 31.01.22, довідка від 06.07.2022).
Фахове стажування за програмою «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)» в Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща, 23.03-24.05.2024 р.)
Наукова діяльність:
2005 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія на тему «Раннє прогнозування труднощів у навчанні дошкільників з церебральними паралічами».
2010 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія на тему «Системно-феноменологічний підхід до діагностики та корекції розвитку дітей з аутизмом».
Співкерівник наукової теми кафедри спеціальної та інклюзивної освіти «Корекційно-компенсаторна складова інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в соціальне середовище» у межах реалізації наукової теми Інституту людини «Особистість в умовах суспільних трансформацій сучасної України» (2016-2021 рр.) (номер державної реєстрації 0116U002960)
Співкерівник наукової теми кафедри спеціальної та інклюзивної освіти «Професійний профіль спеціального педагога у контексті забезпечення якості інклюзивної освіти» (державний реєстраційний номер: 0121U112869, дата реєстрації 08.09.2021р .)
Публікації:
Авторка понад 90 наукових робіт у фахових вітчизняних та закордонних виданнях, в тому числі, 7 статті у журналах Web of Science і Scopus.
Статті у фахових вітчизняних та міжнародних виданнях:
Співавтор міжнародних колективних монографій: