KSIO
Контактна інформація

of.fedorenko@kubg.edu.ua
бульвар І. Шамо, 18/2, каб. 317-А

Федоренко Оксана Филимонівна

доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (сумісник)

Науковий ступінь, вчене звання

кандидат педагогічних наук

Обов'язки/Дисципліни, що викладає

«Оцінювання особливих освітніх потреб дітей та консультаційний супровід родин та фахівців»

«Оцінювання особливих освітніх потреб та розвитку дітей в закладах освіти»

Біографія

З 1998 по 2003 рр. навчалась у Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова за спеціальністю «Дефектологія», отримала кваліфікацію викладача сурдопедагогіки і сурдопсихології; вчителя початкових класів і української мови та літератури шкіл для глухих і слабочуючих.

У 2015 р. закінчила аспірантуру Інституту спеціальної педагогіки НАПН України за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка 

З 2000 по 2001 рр. працювала вихователем ДНЗ №75 м. Києва, упродовж 2003-2010 рр. – вчителем української мови і літератури спеціальної школи-інтернату для слабочуючих дітей м. Києва.

З 2011 по 2019 роки працювала старшим науковим співробітником, відповідальним редактором наук.- метод. журналу «Особлива дитина: навчання і виховання» Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

З 2015 р. працює в Київському університеті імені Бориса Грінченка доцентом кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти (2015-2017 р.р. за сумісництвом), доцентом кафедри спеціальної та інклюзивної освіти ( з 2019 року сумісник).

З 2016 року є тренером ВФ «Крок за кроком».

З 2020 по 2023 р. очолювала сектор професійного розвитку педагогічних працівників Державної установи «Український інститут розвитку освіти».

З 2023 р.  по теперішній час – перший заступник директора Українського інституту розвитку освіти.

З 2023 р.по теперішній час - перший заступник директора Українського інституту розвитку освіти.
 

Професійний і науковий інтерес

D:Наукова діяльність Бабич НГЕРгугл.png  D:Наукова діяльність Бабич НГЕРзавантаження.png blue white shadow  

  • проблеми інклюзивного навчання, професійного розвитку педагогічних працівників
  • розроблення типових програм підвищення кваліфікації для педагогічних працівників у контексті реформи НУШ та організації інклюзивного навчання
  • розроблення і проведення навчально-методичних семінарів, тренінгів, курсів підвищення кваліфікації для працівників центрів професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПР ПП)
  • розроблення навчально-методичного забезпечення для реалізації інклюзивного навчання
  • навчально-методичний супровід інноваційних освітніх проєктів
  • експертування та підтримка електронних освітньо-інформаційних ресурсів (зокрема ВШО) з питань доступності для учнів з особливими освітніми потребами

Інше

Проєктна діяльність

Пілотний проєкт благодійного Фонду Порошенко щодо розвитку інклюзивного освітнього середовища (2016–2019 рр.); участь у розробленні й проведенні однойменних навчально-методичних семінарів та тренінгів для педагогів, фахівців ІРЦ (тренер проєкту).

«Розробка моделей програми переходу від системи раннього втручання до дитячого садка» (2017-2020 р.) за фінансової підтримки Фонду Відкритого суспільства (учасник проєкту).

«Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації», 2019-2020 рр. (учаснику проєкту).

 

Стажування та підвищення кваліфікації

Програма навчання «Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти» (30 годин) з 12.11.2019 р. по 15.11.2019 р.

Підвищення кваліфікації за темою «Супровід діяльності Центрів професійного розвитку педагогічних працівників» у межах програми підготовки тренерів для тренерів (30 годин) з 15.10.2020 по 12.11.2020 рр. (Сертифікат А/165).

Науково-педагогічне стажування у Куявському університеті у Влоцлавеку (Республіка Польща) на тему «Педагогічна та психологічна освіта як складова частина системи освіти України та країн ЄС» за фахом «Педагогічні та психологічні науки» в обсязі 6 кредитів (180 годин), з 03.08.2020 р. по 1.09.2020 р. (Сертифікат № PSI -31171-KSW від 11.09.2020).

Навчання за освітньою програмою «Наставництво» (Mentoring program, Teach for Slovakia). 32 години. 2-5 жовтня 2023 р.  (сертифікат).

Наукова діяльність

З 2014 по 2019 рр. брала участь у розробленні й проведені навчально-методичних заходів у межах функціонування «Школи інклюзивної освіти» Інституту спеціальної педагогіки НАПН України для фахівців психолого-педагогічного профілю, які працюють з дітьми з особливими потребами.

2016 року захистила дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка «Педагогічний супровід молодших школярів зі зниженим слухом в умовах інклюзивного навчання».

У 2018 р. взяла участь у розробленні дистанційного курсу «Онлайн курс для вчителів початкової освіти» (Наказ МОН 15.01.2018 р. №34 та №36).

З 2019 р. є тренером програми «Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти» за підтримки МОН України та UNICEF в Україні».

У 2020 р. взяла участь у програмі навчання «Створення і реалізація програми допомоги дітям із особливими освітніми потребами на основі МКФ-ДП».

З 2021 р. є членом експертної групи зі спеціальної педагогіки (наказ МОН №95 «Про утворення предметних (галузевих) експертних комісій та експертних груп» від 22.01. 21 р.).

Публікації:

Авторка понад 40 наукових робіт у фахових вітчизняних та закордонних виданнях, в тому числі статті у журналах Web of Science та SCOPUS

Статті у вітчизняних та зарубіжних фахових виданнях:

  • Федоренко О. Інклюзивне навчання: оцінювання учнів з особливими освітніми потребами. Особлива дитина: навчання і виховання. 2018. № 2 (86). С. 76-86.
  • Федоренко О. Ф. Сучасні методичні підходи до розуміння інвалідності та особливих потреб . Науковий часопис НПУ імені М. П.Драгоманова,  Випуск 2 (72). С. 223-226.
  • Адамюк Н. Б., Бабяк О. О., Замша А. В., Федоренко О. Ф. Компаративний аналіз змісту понять «допомога», «підтримка», «супровід» в контексті спеціальної педагогіки. Інноваційна педагогіка, 2021. Вип. №40. С. 96-101.
  • Адамюк Н. Б., Замша А. В., Федоренко О. Ф. Концептуальні засади ранньої освіти дітей з особливими освітніми потребами. Актуальні питання гуманітарних наук,  Вип.44, т.1. С. 158-165. DOI
  • Кипиченко Н., Софій Н., Федоренко О. Професійні спільноти вчителів: із чого почати і куди рухатися. Педагогічна освіта: Теорія і практика.  38 (2). C. 51–56.
  • Замша А. В., Найда Ю. М., Федоренко О. Ф. Специфіка організації дистанційного навчання учнів із особливими освітніми потребами в умовах сучасних викликів української освіти. Інноваційна педагогіка.  Вип. 56. T.1. С.97-102.
  • Мартинчук О. В., Скрипник Т. В., Федоренко О. Ф., Найда Ю. М., Заєркова Н. В. Проблеми сучасного кадрового забезпечення інклюзивного навчання в Україні. Суспільство та національні інтереси,  №4 (4). С. 485-497.

Є співавтором посібників та підручників:

Powered by SobiPro