Про Всеукраїнську науково-практичну школу інклюзивної освіти «Актуальні проблеми якісної освіти дітей з аутизмом»

1 квітня 2024 року розпочала роботу ІІІ Всеукраїнська науково-практична школа інклюзивної освіти «Актуальні проблеми якісної освіти дітей з аутизмом». Мета науково-практичної школи - познайомити учасників із сучасними науковими стратегіями та технологіями, які дають змогу впровадити якісну освіту для дітей з розладами аутистичного спектра (РАС).

ВУША школа

Зі вступним словом виступили декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич та професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної роботи, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник.  Модерувала захід – заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи, кандидат психологічних наук Ірина Музиченко.

У роботі школи взяли участь педагоги інклюзивних закладів освіти, фахівці ресурсних та інклюзивно-ресурсних центрів, викладачі, науковці, студенти, аспіранти, докторанти  і молоді учені. Школа тривала 5 днів, відбулось 5 вебінарів.

Так, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук, доцент Оксана Таран на вебінарі «Арт-супровід у гармонізації психоемоційного стану дітей з аутизмом: теоретико-прикладні аспекти»  зосередила увагу присутніх на розгляді сутності, функцій та аспектів реалізації арт-супроводу для гармонізації психоемоційного стану дітей з аутизмом як умови їхнього ефективного розвитку, соціалізації, виховання і навчання.

До Всесвітнього дня поширення інформації про аутизм професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник провела вебінар «Підвищення ефективності інклюзивного навчання для дітей з аутизмом». Захід був присвячений аналізу зовнішніх та внутрішніх ресурсів безперешкодного освітнього процесу для дітей з РАС; компетентній діяльності команди супроводу дитини з аутизмом на кожному етапі впровадження інклюзивного навчання: підготовка, реалізація, оцінювання ефективності.

Під час вебінару «Соціалізація дітей молодшого шкільного віку з аутизмом» старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук Ганна Супрун акцентувала увагу присутніх на розгляді алгоритму формування здатності дітей молодшого шкільного віку з аутизмом до соціалізації.

Старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти  Софі Ганевіч на вебінарі  «Пріоритети та перші заняття для немовленнєвих дітей з РАС»  аналізувала роль імітації дрібної і загальної моторики у звукоутворенні та мотивації у розвитку комунікативних навичок дітей з аутизмом.        

В останній день роботи школи старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Тетяна Куценко провела  вебінар «Розбудова ефективної комунікації у дітей з аутизмом». На якому розглядали особливості комунікації щодо дітей з розладами аутистичного спектра та обговорювали механізми взаєморозуміння з дитиною з РАС.

Під час вебінарів учасники мали змогу поспілкуватись зі спікерами: поставити питання та поділитись власним досвідом.

Дякуємо всім учасникам Всеукраїнської науково-практичної школи і сподіваємось на нові зустрічі та плідну співпрацю заради розбудови ефективного інклюзивного середовища.    

OON 04 min

Відео з вебінарів можна ознайомитись тут