Стислий опис проекту. Заплановане дослідження буде сприяти зміцненню здоров'я і благополуччя найбільш цінного компонента українського суспільства – його громадян.
Мета: впровадження в Україні характеристик і предикторів індивідуальної стійкості, стресу та благополуччя дорослих в Україні.
Завдання:
- апробація та отримання результатів, які могли б використовуватися організаціями (медичними, психіатричними, неурядовими) та посадовцями, що визначають політику в розробці систем надання психологічної та психіатричної допомоги;
- проведення заходів, що допомагають цивільним особам та особам, пов'язаним з військовими, дорослими з дітьми зменшити симптоми дистресу, впоратися зі стресом і підвищити суб'єктивне благополуччя.
Тривалість проекту:
І етап 2016 - 2020 рр. "Кроскультурне дослідження супервізійної програми в галузі психологічного консультування і травматерапії"
ІІ етап 2021 - 2022 рр. "Характеристики і предиктори індивідуальної стійкості, стресу та благополуччя дорослих в Україні"
Партнери і учасники проекту: факультет психології та консультування при Ріджент університеті (США); кафедра практичної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка.
Очікувані результати: звіт про апробацію та наукова експертиза ефективності Характеристик і предикторів індивідуальної стійкості, стресу та благополуччя дорослих в Україні .
Цільова аудиторія: фахівці психологічної галузі, студенти старших курсів, які мають базову психологічну освіту.
Робоча мова: українська.
Керівник проекту: Ольга Запорожець, PhD, факультет психології та консультування при Ріджент університеті (США).
Координатор проєкту: Ольга Лозова, завідувач кафедри практичної психології Інституту людини, доктор психологічних наук, професор.
Виконавці проєкту: Тамара Грубі, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за лінгво-культурну адаптацію та акультурацію дослідницьких методик; Олена Литвиненко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини, докторант Університету зі спеціальності 053 Психологія – відповідальна за колаборацію з групою викладачів Ріджент університету; Тетяна Циганчук, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за математико-статистичну обробку даних; Оксана Краєва, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за підготовку наукового звіту; Тетяна Клібайс, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за підготовку публікацій; Олена Середа, старший викладач кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за переклад і редагування супровідної документації; Наталія Старинська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за інформаційний супровід проєкту.
Мета проєкту. Дослідження спрямоване на виявлення компонентів психологічного здоров’я студентської молоді в Україні та створення моделі збереження психологічного здоров’я студентської молоді в Україні.
Завдання:
- виявити компоненти психологічного здоров’я студентської молоді в Україні;
- дослідити структуру психологічного здоров’я (ПЗ) студентської молоді в Україні;
- створити модель збереження психологічного здоров’я студентської молоді в Україні;
- розробити практичні рекомендації щодо збереження психологічного здоров’я студентської молоді в Україні.
Тривалість проєкту: 01.09.2019 р. – 25.08.2020 р.
Виконавці:
- Інна Власенко, координатор проєкту, старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук;
- Інна Канюка, менеджер проєкту, старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук,;
- Олена Рева, консультант проєкту, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук;
- Вікторія Фурман, консультант проєкту, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини, Київський університеті імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук.
Учасники дослідження: студенти п’яти університетів України (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Київський університет імені Бориса Грінченка, Херсонський національний університет, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна), N=500 осіб, чоловічої та жіночої статі, різних спеціальностей – психологія, педагогіка, журналістика, філологія, що навчаються на освітніх рівнях «бакалавр» та «магістр», віком 17-24 роки, по 100 осіб з кожного університету.
Проект «Попередження конфліктів та злочинів на ґрунті ненависті серед учнівської молоді м. Києва та Донецької області» здійснювався за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) у межах угоди про співпрацю ВГЦ «Волонтер» та Інституту людини.
Координатор проекту: Т.Л. Лях, Т.В. Журавель, М.А. Снітко.
Термін реалізації: 01 липня 2015 р. – 30 листопада 2016 р.
Проект «Умови та вимоги інклюзивної освіти» був впроваджений Київським університетом імені Бориса Грінченка у співпраці з Університетом освіти (Гайдельберг, Німеччина) у 2010 році.
Проект підтримувався DAAD (Німецькою програмою академічних обмінів) і був спрямований на розвиток професійних навичок викладачів та студентів у сфері інклюзивної освіти.
У межах проекту було організовано спільні конференції, підготовлено навчальні програм для українських учасників, відбувся обмін викладачами та студентами, написано спільні дослідницькі публікації.
Впродовж імплементації проекту були запрошені лектори з Гайдельбергу: Карл Хольц, Анна Слівка, Сильвія Селке та інші, які провели гостьові лекції в Університеті Грінченка. Наші студенти та професори також взяли участь у семінарах та стажуваннях, які відбулися в Університеті Освіти у Німеччині.
Координатор проекту: Н.З. Софій, завідувач науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Термін реалізації: 2010 – 2016 рр.