Події

15 -16 травня та 18-19 травня 2023 року у рамках Фестивалю науки відбулась Наукова цукерня -2023 Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти. Розпочалась Наукова цукерня з вітального слова декана Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидата педагогічних наук, доцента Наталії Клішевич. Модератором заходів була Ірина Музиченко, заступник декана з наукової та соціально-гуманітарної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидата психологічних наук.

Титулка

Тематика цьогорічної Наукової цукерні була різноманітна. Так, Любов Шинкарьова, аспірантка спеціальності «Психологія», старший фахівець з розвитку бренду роботодавця ОККО, кар’єрна консультантка  провела вебінар «Психологічна підтримка дружин учасників бойових дій». Під час заходу було обговорено соціально-психологічні проблеми дружин учасників бойових дій; проаналізовано досвід інших країн щодо підтримки дружин учасників бойових дій; надано практичні рекомендації щодо підтримки дружин учасників бойових дій.

Шинкарьова1

Шинкарьова2

Шинкорьова3

шинкарьова4

Вебінар з елементами майстер-класу «Травмопросвіта та перша психологічна допомога» провів Данило Ельканов, аспірант спеціальності «Психологія»,  співзасновник ГО «Центр психологічної підтримки «ОбійМи», психолог-волонтер. На заході спікер детально проаналізував поняття «стрес» та «травма»; ознайомив з першою психологічною допомогою при стресі та травмі; запропонував низку психологічних вправ, спрямованих на стабілізацію внутрішнього стану.

Ельканов 1

Ельканов2

Ельканов3

Ельканов4

Дотримання принципів академічної доброчесності – головна тема тренінгу «Академічна доброчесність у діяльності майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери», який провели Анастасія Котелевець, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти,  аспірантка спеціальності «Соціальна робота», викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи та Дана Сопова, магістр спеціальності «Соціальна педагогіка», доктор філософії, викладач циклової комісії з педагогічної освіти Фахового коледжу «Універсум». На тренінгу було розглянуто категорії: «академічна доброчесність», «академічний плагіат», «кодекс честі» в освітній діяльності, проаналізовано різновиди плагіату.

Сопова Котелевець1

Сопова Котелевець2

Сопова котоелевець3

Сопова котелевець 4

Євгенія Слонченко, випускниця 2022 року освітньої програми  “Екстремальна та кризова психологія” другого (магістерського) рівня освіти, психолог Шевченківського районного в місті Києві центру соціальних служб провела вебінар «Специфіка роботи психолога соціальної служби в умовах кризового супроводу клієнтів».  На вебінарі було окреслено специфіку роботи психолога в соціальній службі; розглянуто запити клієнтів в умовах війни; проаналізовано ризики професійного вигорання психолога; надано практичні рекомендації щодо запобіганню професійного вигорання фахівця.

Слонченко1

 

Юлія Третьяк, магістр освітньої програми “Екстремальна та кризова психологія” провела майстер-клас «Траєкторії життєконструювання у воєнний час». Під час заходу було проаналізовано поняття «ресурси»; визначено траєкторії життєконструювання особистості; надано техніки відновлення ресурсів.

Третьяк

Третьяк2

Третяьяк3

Магістри 5 курсу освітньої програми «Втручання при аутизмі» Ярослава Арнаут, Оксана Бєлікова, Ганна Ільїна, Олена Петрик-Лакиза, Віра Сіра, Надія Стратулат, Світлана  Шалобоніна провели воркшоп «Ресурси освітнього середовища для  якісного навчання учнів з аутизмом». Під час заходу  було проаналізовано підходи та методи навчання учнів з розладом аутистичного спектра;  сформульовано першочергові цілі розвитку учнів з розладами аутистичного спектра; обговорено формат командної взаємодії фахівців у партнерстві з батьками; систематизовано  зміст корекційно-розвиткових занять, процедури моніторингу динаміки успіху.

аутизм1

аутизм2

аутизм3

аутизм4

Анастасія Котелевець, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти,  аспірант спеціальності «Соціальна робота», викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Роман Сергієнко,  студент спеціальності «Соціальна робота», лауреат Премії Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму, місцевого самоврядування, Голова Благодійної організації «Благодійний фонд «Змінимо наші життя»; Вероніка Кучеровська, Голова студентського парламенту Київського університету імені Бориса Грінченка, заступник Голови Благодійної організації «Благодійний фонд «Змінимо наші життя» з питань економіки та управління; Марія Подлісецька, студентка Факультету суспільно-гуманітарних наук, керівник Відділу розвитку освіти Благодійної організації «Благодійного фонду «Змінимо наші життя»; Олександра Міняйло, студентка Факультету філології, культури і мистецтва,  заступник керівника Відділу розвитку освіти Благодійної організації «Благодійного фонду «Змінимо наші життя» з питань викладання української мови та літератури – це спікери вебінару  «Впровадження соціальної підтримки кризових категорій населення через надання освітніх послуг». На вебінарі обговорювалась проблема підтримки дітей у кризових ситуаціях та  аналізувалась робота команди Благодійної організації «Благодійного фонду «Змінимо наші життя». Було презентовано  програму додаткової освіти для  дітей дошкільного віку та  студентів старших курсів закладів вищої освіти.

фонд1

фонд2

фонд3

фонд4

фонд5

Під час Наукової цукерні пройшли міжнародні заходи. Відбувся міжнародний вебінар «Ставлення до жінок-військових: свідчення з України та за-за кордону», організований кафедрою соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

Модератором заходу була Ольга Швед, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат соціологічних наук

         Запрошені спікери - Дженні Мазерс, старший викладач кафедри міжнародної політики Аберістсвітського університету, Велика Британія;

Анна Квіт, науковий співробітник Університетського коледжу Лондона, Велика Британія.

Під час вебінару було обговорено ставлення суспільства до жінок-військовослужбовців; проаналізовано проблеми, з якими стикаються українські захисниці; висвітлено особливості гендерної  рівності у Збройних силах України; окреслено спільні та відмінні риси військової служби в Україні та США.

Швед1

Швед2 1

3

Швед4

Швед5

Відбулася панельна дискусія «Підтримка дітей в кризових ситуаціях: кращі міжнародні практики», організована кафедрою спеціальної та інклюзивної освіти  Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти у партнерстві з ВФ «Крок за кроком», Міжнародною асоціацією «Крок за кроком» та Європейським центром імені Вергеланда.

Модератором заходу була Наталія Софій, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук.

До дискусії із актуальними доповідями долучилися закордонні спікери: Ангелос Ваілланатос, провідний експерт Європейського центру Вергеланда (Греці); Моніка Росьзіжевська Возняк, президентка Правління Фонду Коменіус (Польща); Санна Лукандер, головна фахівчиня організації Fun Academy (Фінляндія); Кармен Ліа, виконавча директорка Центру «Крок за кроком» (Румунія).

Під час дискусії було проаналізовано проблеми інтеграції українських дітей у навчальні заклади європейських країн; обговорено особливості надання інклюзивної освіти українським дітям за кордоном; окреслено напрями подальшої співпраці з іноземними експертами.

софій 1

софій2

софій3

Софій4

На заходах «Наукової цукрені -2023»  були присутні студенти, магістранти, аспіранти, докторанти, молоді та досвідчені вчені, науково-педагогічні працівники, вчителі, психологи, корекційні педагоги, соціальні працівники.

Загалом Наукову цукерню відвідало понад 300 осіб.

Дякуємо всім, хто завітав до Наукової цукерні -2023! До нових зустрічей!

19 травня 2023 року в рамках підготовки до проведення 9-го тематичного засідання Комісії з питань координації взаємодії органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на тему «Протидія домашньому насильству в період війни та відновлення, з урахуванням потреб різних цільових груп», проведення якого планується в червні 2023 року відбулась робоча зустріч.

Онлайн-зустріч стосувалась виконання Закону України «Про запобігання та протидії домашньому насильству»  і відбулась під головуванням Урядової уповноваженої з питань гендерної політики Катерини ЛЕВЧЕНКО. На зустрічі були суб’єкти, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, а саме: Міністерство соціальної політики, Міністерство освіти та науки, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство охорони здоров’я, Прокуратура України, представники судової гілки, обласних державних адміністрацій та територіальних громад.

На зустрічі і обговоренні серед 96 учасників була і представниця кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка – Ольга ШВЕД, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри.

19.05.23 Зустріч Фото 1 1

 Під час обговорення були представлені цікаві факти: значно зростає кількість звернень з проблеми домашнього насильства: в 2021 році з 44 тисяч звернень до поліції 38 тисяч були пов’язані з насильством стосовно жінок, а в 2023 році вже є майже 60 тисяч звернень, 51 тисяча – стосовно жінок. Також обговорювалась Програма для кривдників, яка неефективно працює і має бути змінена, особливо в обставинах війни та післявоєнний період.

Представник системи правової безоплатної допомоги звернув увагу, що тільки 1% постраждалих від домашнього насильства, з тих, хто звернувся в поліцію, звертаються за юридичною допомогою.

Представник судової гілки повідомила, що відповідно Ст.173-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, протягом  одного року у проміжок 2022-2023 рр. судом видано 105 тисяч постанов. Ці постанови передбачають покарання у вигляді штрафу від 170 грн. до 340 грн. або громадських робіт на строк 30-40 годин, або адміністративного арешту на строк до 7 діб.

Представники територіальних громад зауважили, що штраф забирає гроші у сім’ї, краще карати громадськими роботами, що є корисним для громад і є справжнім покаранням. Також обговорювалась тема не звернення до правоохоронних органів, бо у жертви насильства є страх, що тоді чоловіка заберуть на війну. 

Представниця Міністерства охорони здоров’я зауважила, що порівнюючи з 2021 роком кількість звернень до медиків з приводу фізичного та сексуального насильства виросла на 25%.

Також обговорювались проблеми тих, хто вже вернувся з війни з інвалідністю, проблеми комунікації військових з членами родини, бо з обох боків відбулись психологічні та, можливо, психічні, зміни.

Участь у такому заході є важливою, бо ці проблеми стосуються соціальної роботи і, викладаючи предмети, які стосуються домашнього насильства, сім’ї, здоров’я, деструктивної поведінки тощо, необхідно знати про реальні проблеми, політику держави, роботу відповідних державних структур.

 OON 16 min

Всесвітній день вишиванки – це свято, яке має на меті зберегти народні традиції створення та носіння вишитого українського одягу. Вишиванка здавна була гордістю українців, не меншим приводом для гордості вона є і сьогодні. Для українців вишиванка – це перш за все символ нації та свободи.  Реалії сьогодення показують, що наша найбільша та найвідповідальніша цінність – бути Українцем.

IMG 20230518 201928 278

Тож 18 травня 2023 року студенти та викладачі факультету  взяли участь у флешмобі #Vychyvanka_FPSRSO, присвяченому Всеукраїнському дню вишиванки.  У вишитих сорочках можна було споглядати усю красу та велич України. Крім того, студенти та викладачі доєднались до флешмобу «Жива Україна», який провів Факультет образотворчого мистецтва та хореографії. Під час заходу присутні споглядали студентський перформанс та танцювальне дійство, долучились до масового виконання «Ой, у лузі червона калина».

Сподіваємось, що Всесвітній день вишиванки у 2024 році відзначимо під мирним небом України! Дякуємо всім учасникам!

15 травня 2023 року пройшов тренінг "Академічна доброчесність у діяльності майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери" у межах "Наукової цукерні - 2023" до Фестивалю Науки – 2023.

Спікер зустрічі – Дана Сопова, магістр спеціальності «Соціальна педагогіка», доктор філософії, викладач циклової комісії з педагогічної освіти Фахового коледжу «Універсум»

Модератор зустрічі – Анастасія Котелевець, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, аспірантка спеціальності «Соціальна робота»

ntФото 1

ntФото 2

Зустріч об’єднала студентів різних кафедр та підрозділів Університету Грінченка, також були представники Фахового коледжу «Універсум» та гості з інших закладів освіти.

Зокрема, на зустрічі були присутні  Ірина Музиченко, кандидат психологічних наук, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, гаранти освітньо-професійних програм: «Соціальна робота» ‑ Вадим Лютий, кандидат педагогічних наук, доцент, «Соціальна педагогіка» ‑ Тетяна Спіріна, кандидат педагогічних наук, доцент.  Викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Аліна Дуля та доцент кафедри Ольга Швед.

У зустрічі взяли участь студенти другого курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 231 Соціальна робота  освітніх програм «Соціальна адвокація», «Соціальна педагогіка» та «Соціальна робота» , а також студенти освітньої програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм» другого (магістерського) рівня вищої освіти.

ntФото 3

ntФото 4

На зустрічі було детально розглянуті питання розглянуто, що таке навмисний та ненавмисний плагіат, документи,які регламентують етичний науковий вимір.

ntФото 5

ntФото 6

ntФото 7

Також були розглянуті 5 видів плагіату, які виділяє Кен К. Вонг.
Наприкінці слухачі дякували за такий цікавий та актуальний матеріал щодо питань академічної доброчесності.

ntФото 8

ntФото 9

У період з  24 по 28 квітня 2023 року декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Наталія Клішевич,  заступник декана Ірина Музиченко, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олена Мартинчук та  професор кафедри Тетяна Скрипник брали участь в програмі ЕРАЗМУС+ з викладацької мобільності в Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща) Під час мобільності   обговорили можливості розширення та поглиблення співпраці, ознайомилися з матеріально-технічною базою Академії, прочитали лекції.

Стажування

З ректоркою Академії Барборою Марцинковською, директоркою Інституту  спеціальної педагогіки Євою Кулешою, доценткою Євою Більською обговорили спільні проєкти з підготовки фахівців, питання обміну студентів та викладачів. Під час мобільності відвідали спеціальні заклади з інклюзивним навчанням м. Варшави: Варшавський навчально-виховний ревалідаційний центр та  школу № 323 з інклюзивним навчанням.

Під час зустрічі з ректоркою Барборою Марцинковською декан Факультету Наталія Клішевич  презентувала книгу «Заборонити рашизм».

 

27 квітня 2023 року Вченою радою Університету Грінченка було затверджено нову редакцію двох освітньо-професійних програм «Соціальна робота» та «Соціальна педагогіка» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота.

Соціальні проблеми, спричинені війною, призвели до різкого збільшення кількості осіб і сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах та потребують соціальних послуг. Тому є потреба у фахівцях, здатних швидко орієнтуватись в умовах динамічних змін; розробляти нові та адаптувати до реальних умов існуючі соціальні послуги, оптимізувати ресурси та можливості установ-надавачів соціальних послуг, провайдерів соціальних програм, місцевих громад; працювати з «новими» групами отримувачів послуг та забезпечувати для них інклюзивне середовище; створювати та координувати міждисциплінарні команди.

IMG 3391

Запропоновані в освітньо-професійних програмах зміни стосуються:  уточнення мети, професійних компетентностей та результатів навчання за освітніми програмами; введення нових освітніх компонентів, що відповідають сучасним тенденціям розвитку галузі та найкращим чином забезпечують формування професійних компетентностей, як тих, що передбачені освітнім і професійним стандартами, так і доданих робочими групами; узгодження викладання освітніх компонентів, спільних для обох програм, узгодження та синхронізації практик та введення альтернативних вибіркових блоків дисциплін.

Так, програма «Соціальна робота» спрямована на підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у соціальній сфері, організовувати, розвивати та адмініструвати систему надання соціальних послуг в громаді. Її ключовими особливостями є: спрямованість на підготовку до розвитку та адміністрування системи соціальних послуг на рівні громади, зокрема - до організації та надання соціальних послуг, що вимагають спеціальної підготовки, та до експертного оцінювання якості соціальних послуг; проблемно орієнтоване навчання, що забезпечує формування здатності до самостійного визначення проблеми професійної діяльності, пошуку інформації, дослідження проблеми на локальному рівні, розробки проєктів подолання таких проблем; вибіркові компоненти сформовані в альтернативні блоки, присвячені актуальним питанням соціальної роботи; відпрацювання практичних навичок на базі центру практичної підготовки «Центр соціальних технологій та інновацій»; практики на базі провідних установ-надавачів соціальних послуг, як-то: Національна соціальна сервісна служба, Служба у справах дітей м. Києва та Київський центр соціальних служб, Міжнародні благодійні фонди «Партнерство «Кожній дитині», «Українська фундація громадського здоров’я»,  Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» та інші.

IMG 3392

Освітньо-професійна програма «Соціальна педагогіка» спрямована на підготовку фахівців, здатних розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній діяльності, організовувати та впроваджувати соціально-педагогічну діяльність та надавати соціальні послуги в інклюзивному середовищі, працювати в умовах міждисциплінарної взаємодії. Її особливостями є: орієнтація на підготовку до надання спеціалізованих послуг, що вимагають соціально-педагогічних компетентностей; навчання на дослідницькій основі; менторська підтримка практиків; впровадження альтернативних блоків вибіркових дисциплін; відпрацювання практичних навичок на базі центрів практичної підготовки «Центр соціальних технологій та інновацій» і «Тренерська студія»; практики на базі провідних центрів соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності, наприклад: Українського фонду «Благополуччя дітей», міських центрів для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, Центру допомоги дівчатам та молодим жінкам в складних життєвих обставинах, Київського палацу дітей та юнацтва, Центру розвитку сімейних форм виховання та патронату, «Соціальній квартирі», мережі шелтерів тощо.

IMG 3394

На вибір здобувачів обох освітніх програм запропоновано 4 блоки вибіркових дисциплін, кожен з яких формує здатність до проведення вузько спеціалізованої практичної діяльності в різних галузях соціальної роботи, що передбачає формування комплексу взаємопов'язаних знань, навичок, професійних якостей. Таким чином, буде забезпечено можливість індивідуальної спеціалізації здобувачів та їхня персональна освітня траєкторія, а з іншого боку – цілісне формування здатності виконувати складну професійну діяльність задля покращення якості життя людини, громади, суспільства!

        10 квітня 2023 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбувся круглий стіл «Освітологічні концепти психології особистості», який проходив у рамках Огнев’юківських читань «Освіта – сутність часу», присвячених пам’яті доктора філософських наук, професора, академіка НАПН України, Заслуженого працівника освіти України, повного кавалера ордена «За заслуги» Віктора Олександровича Огнев’юка.

Презентація10

         Розпочався круглий стіл із вступного слова заступника декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи, кандидата психологічних наук Ірини Вікторівни Музиченко, яка окреслила проблематику круглого столу. Далі були виступи завідувачки кафедри практичної психології, доктора психологічних наук, професора Ольги Миколаївни Лозової  та завідувачки кафедри психології особистості та соціальних практик, доктора психологічних наук, професора Сергєєнкової Оксани Павлівни. Виступаючі проаналізували освітологію з точки зору психології особистості.

         Учасники круглого столу заслухали наукові доповіді. Так, провідний науковий співробітник навчально-наукового центру розвитку персоналу та лідерства Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, професор Валерія Робертівна  Міляєва звернулась до членів круглого столу з доповіддю «Психологічні аспекти реалізації інституційного лідерства університету».  Доцент кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, доктор психологічних наук Олена Олександрівна Литвиненко озвучила доповідь «Психологічна наука: європейський досвід проведення сучасних досліджень». Репрезентували всеукраїнське опитування «Сучасні шляхи відновлення ресурсів викладачів і студентів в умовах війни: теоретичний аналіз» старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, кандидат психологічних наук Ганна Володимирівна Супрун та доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Миколаївна Бабич. Учасники круглого столу взяли активну участь у обговоренні наукових доповідей: ставили різноманітні питання, висловлювали власні думки.

         Завершився круглий стіл підбиттям підсумків. Будо наголошено на тому, що під час круглого столу було обговорено багато актуальних проблем освітології, які потребують подальших наукових дискусій.