Події

18 вересня 2023 року відбувся традиційний "Пікнік з першокурсниками". Студенти мали змогу познайомитись та поспілкуватися, пограти в різні ігри, поспівати улюблені пісні! Сподіваємось, що пікнік став початком студентського життя, сповненого незабутніми враженнями!

picknik 1kurs 16

Логопеди допомагають не тільки тим, хто має труднощі з мовленням.
Пишаємося нашою студенткою  другого (магістерського) рівня заочної форми (освітня програма Логопедія) Петренко Анею, яка днями отримала Подяку від Київської обласної ради за вагомий особистий внесок у наближенні перемоги України над російською федерацією, активну волонтерську та благодійницьку діяльність, сумлінну працю, патріотизм, самовідданість, високий професіоналізм, громадську діяльність. 

podyaka1podyaka

 
Разом Переможемо!  

30 вересня 2023 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбулась організаційна зустріч з 1 курсом.

org zuctrich 1k

Зібрання розпочалась із хвилини мовчання, за загиблими у війні, студентами-грінченківцями. Далі декан факультету  Наталія Клішевич розповіла про структуру університету,  ознайомила зі спеціальностями та освітніми програмами факультету, представила завідувачів кафедр та гарантів освітніх програм.

org zustrich

org zustrich1

Заступник декана факультету з науково - методичної та навчальної роботи Роман Павлюк наголосив на організації освітнього процесу  на факультеті. Заступник декана з науково-педагогічної роботи та соціально-гуманітарної роботи Ірина Музиченко окреслила головні напрями наукової та соціально-гуманітарної роботи. Далі відбулось знайомство та спілкування студентів з кураторами та координаторами.

org zustrich

Сподіваємось, що зустріч була конструктивною, змістовною та цікавою. 

 

 

9 червня 2023 року відбулась Вчена рада Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти. На засіданні розглядались конкурсні справи науково-педагогічних працівників факультету. Завершилось засідання нагородженнями подяками декана факультету науково-педагогічних працівників факультету за методичну, наукову та соціально - гуманітарну роботу.  

VR 06

 

 

OON 04 minЗ 29 травня по 2 червня на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбулась Всеукраїнська науково-практична школа інклюзивної освіти «Якісна освіта для дітей з аутизмом: виклики та ресурси». Мета школи - познайомити учасників Школи з сучасними науковими стратегіями та технологіями, які дають змогу впровадити якісну освіту для дітей з розладами аутистичного спектра (РАС).

школа 5

          Зі вступним словом до учасників Школи звернулась декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич та  професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної роботи, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник.

Клішевич

Скрипник

 

Тематика Школи інклюзивної освіти була різноманітна. Так, Тетяна Куценко, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти провела вебінар на тему «Соціалізація учнів з аутизмом в школі: практичні аспекти», на якому було проаналізовано науково-практичні підходи, які дають змогу формувати соціальні якості та соціально-комунікативні навички в учнів з розладом аутистичного спектра.

Куценко 1

Куценко2

куценко3

Марія  Максимчук, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук провела вебінар «Ресурси структурованого навчання (ТЕАССН) у розвитку незалежності і самостійності учня з РАС», на якому було презентовано всесвітньо визнаний метод ТЕАССН як сучасний інструмент для становлення здатності учнів з розладом аутистичного спектра  до ефективної освітньої діяльності.

максимчук1

Максимчук2

Максимчук 3

Вебінар «Гармонізація психо-емоційного стану дітей з аутизмом у контексті їхнього ефективного навчання і розвитку» провела  Оксана Таран, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук, доцент. Під час заходу було розкрито зміст ефективної організації арт-супроводу для покращення стану дітей з розладом аутистичного спектра та їхньої здатності до соціальної взаємодії.  

таран1

Таран 2

Таран 3

Софі Ганевіч, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти  на вебінарі «Вибір і написання конкретних і актуальних цілей для дітей з аутизмом» схарактеризувала алгоритм, завдяки якому можна налагодити чіткий і послідовний супровід дітей з аутизмом та навчити здатності визначати пріоритети у виборі довго- та короткотривалих цілей, що зумовить позитивну динаміку у їхньому навчанні і розвитку.

Ганєвіч1

Ганевич2

Ганєвич3

Вебінар «Підвищення адаптивних можливостей дітей з РАС задля ефективності їхньої освітньої діяльності», який провела Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти доктор психологічних наук, старший науковий співробітник був присвячений знайомству з науково-практичними методами впливу на фізичний стан дітей з розладами аутистичного спектра, що дають змогу розвивати у них витривалість, посидючість, уважність та навички саморегуляції.

 

Скрипни1

Скрипник2

Скрипник4

Загалом, Всеукраїнську науково-практичну школу інклюзивної освіти відвідало 350 учасників, серед яких, педагоги інклюзивних закладів освіти, фахівці ресурсних та інклюзивно-ресурсних центрів, викладачі ЗВО, студенти, батьки. Щиро вдячні учасникам за підтримку Школи інклюзивної освіти! До нових зустрічей!

OON 04 min

25 травня 2023 року на Вченій раді Київського університету імені Бориса Грінченка відбулась презентація нової освітньо-професійної програми для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 016 Спеціальна освіта «Стратегії і практики інклюзивного навчання». Представила освітню програму доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олена Валеріївна Мартинчук.

IMG 3562

Актуальність цієї освітньої програми зумовлена потребою в модернізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, які є найбільш вразливою категорією у вітчизняному освітньому просторі і наразі мають одні з найбільших освітніх втрат.

IMG 3563

Ідея розроблення освітньої програми, у фокусі якої була б підготовка координатора, лідера, менеджера інклюзивного навчання, постійно була у центрі нашої уваги, але на шляху її реалізації були певні перешкоди, вони й наразі існують, але є чітке розуміння місії кафедри, її ролі в суспільстві – сприяти розбудові якісної інклюзивної освіти.

Концепція реалізації ідеї народилась у професійній колаборації з колегами із Варшавської Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської.

З Академією кафедра розпочала співпрацю з 2017 року і найвагомішим її результатом стало розроблення цієї освітньої програми на основі Стандарту вищої освіти України зі спеціальності 016 Спеціальна освіта та на основі польського Стандарту підготовки до професійної діяльності спеціального педагога.

Мета програми спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців як лідерів у справі розбудови якісної інклюзивної освіти, здатних здійснювати позитивні перетворення в інклюзивному навчанні осіб з особливими освітніми потребами.

Унікальність програми полягає у прагненні підготовки таких фахівців, які зможуть у закладі освіти ефективно виконувати функції з планування, організації, координації та моніторингу інклюзивного навчання і забезпечення особливих освітніх потреб дітей.

Логіка вибудовування фахових дисциплін відтворює логіку професійної діяльності спеціального педагога, здатного здійснювати оцінку особливих освітніх потреб дитини, планувати й реалізовувати індивідуальний освітній маршрут, координувати діяльність команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Для розвитку лідерських якостей та навичок формування команди передбачено тренінг з лідерства та командоутворення.

До вибіркової частини навчального плану належить блок «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)», який сформовано викладачами Варшавської академії спеціальної педагогіки.

Здобувачі матимуть змогу обрати вибірковий блок або здійснити вибір дисциплін з каталогу курсів, який буде наповнено фаховими дисциплінами, спрямованими на поглиблення компетентностей у сфері інклюзивної освіти.

Маємо надію, що ця освітня програма буде цікавою для потенційного вступника і корисною у контексті розбудови якісної інклюзивної освіти в Україні.

25 травня 2023 року Вченою радою Університету Грінченка було затверджено нову редакцію трьох освітньо-професійних програм «Соціальна робота», «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота.

25.05.23 Затвердження нової редакції ОПП фото 1

Соціальні проблеми, спричинені війною, призвели до необхідності підготовки фахівців, здатних швидко орієнтуватись в умовах динамічних змін; організовувати та надавати соціальні послуги особам та сім’ям, що перебувають у вразливому стані, зазнають соціального виключення і дискримінації; здійснювати соціально-педагогічну діяльність із дітьми, молоддю та дорослими в різних соціальних середовищах; ініціювати соціальні зміни, спрямовані на зростання соціального добробуту; розробляти, організовувати та проводити соціальні адвокаційні кампанії для захисту прав та інтересів вразливих груп населення.

25.05.23 Затвердження нової редакції ОПП фото 2

Запропоновані в освітньо-професійних програмах зміни стосуються: уточнення мети, професійних компетентностей та результатів навчання за освітніми програмами;  введення нових освітніх компонентів, що відповідають сучасним тенденціям розвитку галузі та найкращим чином забезпечують формування професійних компетентностей, як тих, що передбачені освітнім і професійним стандартами, так і доданих робочими групами; узгодження викладання освітніх компонентів, спільних для трьох освітніх програм та оновлення вибіркових блоків.

25.05.23 Затвердження нової редакції ОПП фото 3

Так, після внесених змін і доповнень основною метою програми  «Соціальна робота» є підготовка фахівців, здатних організовувати та надавати соціальні послуги особам і сім’ям, що перебувають у вразливому стані, зазнають соціального виключення і дискримінації. Її ключовими особливостями є: спрямованість на підготовку до оцінювання потреб, захисту прав, організації та надання соціальної допомоги та послуг особам та сім’ям, що перебувають у вразливому стані, зазнають соціального виключення і дискримінації; практико орієнтоване навчання, що забезпечує формування здатності до застосування у професійній діяльності методів профілактики, для запобігання можливих порушень поведінки, міжособистісних стосунків, розв’язання конфліктів та попередження соціальних ризиків; відпрацювання практичних навичок на базі центрів практичної підготовки «Центр соціальних технологій та інновацій», «Тренерська студія» практики на базі провідних установ-надавачів соціальних послуг, як-то: Національна соціальна сервісна служба, Державна установа «Центр пробації», Київський центр соціальних служб, Київські міські центри для ВІЛ-інфікованих, Центр соціально-психологічної реабілітації,  Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» та інші.

25.05.23 Затвердження нової редакції ОПП фото 4

Освітньо-професійна програма «Соціальна педагогіка» спрямована на підготовку фахівця здатного вирішувати професійні завдання відповідно до суспільних викликів та проблем, здійснювати соціально-педагогічну діяльність із дітьми, молоддю та дорослими в різних соціальних середовищах.
Її особливостями є: практико-орієнтоване навчання, спрямоване на оволодіння уміннями організовувати та здійснювати соціально-педагогічну роботу в закладах освіти, захисту дитини, формальних та неформальних об’єднаннях на засадах соціальної інклюзії; формування активної життєвої позиції, готовність брати участь у житті своєї держави; відпрацювання практичних навичок на базі ЦПП «Центр соціальних технологій та інновацій», «Тренерська студія», «Арт-майстерня» та КМЦ «Родинний дім»; унікальні практики на базі провідних центрів соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності, таких як: мережа центрів соціальних служб, заклади освіти, Київський палац дітей та юнацтва, Національна Організація Скаутів України, Центр розвитку сімейних форм виховання та патронату тощо.

25.05.23 Затвердження нової редакції ОПП фото 5

Унікальна, єдина в Україні освітньо-професійна програма «Соціальна адвокація» ставить за мету – підготовку фахівців, здатних ініціювати соціальні зміни, спрямовані на зростання соціального добробуту, розробляти, організовувати та проводити соціальні адвокаційні кампанії для захисту прав та інтересів вразливих груп населення.

ЇЇ особливостями є: підготовка до адвокатування інтересів, проблем та потреб вразливих груп населення та осіб, які зазнають виключення та дискримінації; практико орієнтоване навчання із застосуванням супервізії та інтервізії практиками соціальної сфери, фахівцями громадських організацій, що розвивають соціальну адвокацію в Україні; післявоєнна адвокація постраждалих внаслідок війни та впровадження глобального розвитку – Цілей сталого розвитку; практики на базі Громадських правозахисних об’єднання, діяльність яких спрямована на утвердження й захист прав і свобод людини. Серед них:  давні партнери кафедри – Центр демократії та верховенства права, офіс урядової уповноваженої з гендерної політики, Громадські організації «Школа рівних можливостей», «Ліга сильних», а також Благодійні Фонди –  «Змінимо наші життя», «Я Маріуполь».

25.05.23 Затвердження нової редакції ОПП фото 6

Також оновлено вибіркові Блоки покликані сформувати здатність до проведення вузько спеціалізованої практичної діяльності в різних галузях соціальної роботи.

Так, вибірковий блок «Соціальна експертиза» спрямований на розвиток вміння добирати і застосовувати різні методи соціальної експертизи; організовувати громадську експертизу та громадські слухання; на опанування методики індивідуальної соціальної роботи та консультування; на просвітницько-профілактичну діяльність.

Обираючи вибірковий блок «Соціально-педагогічна профілактика»,  здобувачі формуватимуть вміння здійснювати соціально-педагогічну профілактику насильства та жорстокого поводження з дітьми, попередження ризикованої поведінки дітей та молоді, профілактичну роботу з подолання злочинності серед неповнолітніх, вибудовувати ефективну молодіжну роботу в громадах.

А вибірковий блок «Управління соціальними змінами» дасть можливість здобувачам прогнозувати перебіг різних соціальних явищ; аналізувати соціально-психологічні явища, процеси становлення, розвитку соціальної групи і громади; розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення.