Триває навчання на освітньому курсі «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)/ Edukacja integracyjna i włączająca» від Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської.

Здобувачі магістерської програми «Стратегії і практики інклюзивного навчання» Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, викладачі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, представники роботодавців (директори ІРЦ №1, №8 м. Києва), педагогічні працівники інклюзивних закладів освіти спільно опановують знання про особливості навчання дітей з особливими освітніми потребами в Польщі задля подальшої розбудови якісного інклюзивного навчання в Україні.

20 квітня 2024 року з професорсько-викладацьким складом Академії опрацьовували теми з навчальних модулів:

-       Психологія розвитку дітей та молоді з особливими освітніми потребами. Лектор: dr Izabella Kucharczyk зосередила увагу на емоціях осіб з інвалідністю, на тому, як виключення з суспільства впливає на їхній емоційний та когнітивний стан; на механізмах подолання стереотипізації та стигматизації в суспільстві загалом та в конкретному закладі освіти, адже часто формують стигми щодо дітей з особливими освітніми потребами педагоги і батьки, тому надзвичайно важливо у межах формування інклюзивної культури у закладі освіти приділяти увагу просвіті щодо подолання стигматизації та психосоціальній адаптації осіб з особливими освітніми потребами;

-       Родина дитини з особливими освітніми потребами. Лектор: dr Bernadetta Kosewska висвітлила засади співпраці з родиною (засади партнерства, засади надання різного виду інформації, єдність діяльності, засади позитивної мотивації, засади активної та систематичної/циклічної співпраці), лектор розповіла про сучасні напрями залучення родин до співпраці із закладом освіти, що спрямований на формування відчуття приналежності до певної соціальної групи/громади;

-       Засади інтеграційної та інклюзивної освіти. Лектор: dr hab. Agnieszka Konieczna, prof. APS висвітлила своєрідний/неординарний шлях Республіки Польща щодо розбудови навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому просторі. Зокрема, окреслила особливості інтеграційної освіти: у класі 15-20 учнів, серед них: 2-5 учнів з ООП, у класі працює два вчителі: один вчитель загальної освіти та другий вчитель, який має освіту у галузі спеціальної педагогіки, працює в класі з дітьми та проводить з ними додаткові індивідуальні корекційно-розвивальні заняття. На наступному занятті нас ознайомлять з особливостями інклюзивної освіти у Польщі.

Надзвичайно цікаво і корисно вчитися у польських колег, шукати ті аспекти, які можна використати у вітчизняному освітньому просторі з користю для розвитку інклюзивного навчання в Україні.

OON 04 min